Touring-Gazz 14/8 - Gazzet som går långsamt

Pawel: de var ju inte skoj.

Du har bensin i den förgasaren? De har inte blivit stopp i soppa slangen?
Förgasaren korkat igen?
Trasigt tändstift? Funkar tändspolarna som dom ska?

Säg till om du vill ha skruv hjälp.

OM regn på lördag? Betyder de att vi kör söndag istället?

OM regn på lördag? Betyder de att vi kör söndag istället?

Japp! Om inte lördag, på grund av regn, så hoppas jag en del eller alla eller ännu fler har lust att köra en sväng på söndagen istället.

Edit: Just nu, enligt SMHI, så blir det söndagskörning på en söndag, istället för på lördagen. :gnissla

Last edited:
Jag är tillbaka! :yoparty

Fick riva ner så mycket som möjligt utan att gå för djupt. Det blev komptest(OK), ventilspel, nya stift, rengjord förgasarbrygga och en sprucken vakuumslang utbytt.
Hojen går mer eller mindre bra nu. :tummenupp

Jag-vill-börna-upp-blommor-listan:
1. Palle71
2. Pawel (Pawel hittade många fel på hojen)
3. Dede + minitoker
4. J.N
5. Ulv
6. voody75
7. Spider69
8. Razmatazz
9. Akilles82
10. r33z
11. powerglide med "powergirl"
12. Ninja_Assassin
13. Breiz med MrsBreiz
14. m akeszon
15.
16.
17.
osv

Jag är tillbaka! :yoparty

Fick riva ner så mycket som möjligt utan att gå för djupt. Det blev komptest(OK), ventilspel, nya stift, rengjord förgasarbrygga och en sprucken vakuumslang utbytt.
Hojen går mer eller mindre bra nu. :tummenupp

Gott att höra du fick ordning på det! :tummenupp

Nu är snart allt regn borta från Eslöv, bara nån 1/10 mm kvar.

r33z ->

Tackar föresten för mek-erbjudandet. Vem vet, efter gazzet får triplen kanske rivas helt, och då minns jag detta ;)

Har ju hört att trajan bara behöver lite kärlek vart 5e år, så den klarar sig igen tills 2015.

Pawel: När du ändå är igång o fixar grejor, ser du till så att vi får 20grader o solsken?

Kollade på klart.se och om man resonerar som de så borde det bli sommarväder till helgen. De påstår nämligen att det är strålande sol hela dan idag....och det har regnat de senaste 24h här.

Kollade på klart.se och om man resonerar som de så borde det bli sommarväder till helgen. De påstår nämligen att det är strålande sol hela dan idag....och det har regnat de senaste 24h här.

Min telefon visar samma sak för idag. Den visade molnigt och regn tidigare, men nu står det att det är strålande sol, så det är väl bara att ta sig till stranden efter jobbet, lägga sig där med en paraplydrink, njuta av härliga bad och sand mellan tårna. :D

meteogram.png

Kan gå, men kan även bli blött.

Nähä....då skulle man visst på födelsedagskalas istället :huvet

...hoppas ni får en underbar dag :tummenupp

/Patrik

Jag-vill-köra-o-lukta-på-blommor-listan:
1. Palle71
2. Pawel
3. Dede + minitoker
4. J.N
5. Ulv
6. voody75
7. Spider69
8. Razmatazz
9. Akilles82
10. r33z
12.
13. Breiz med MrsBreiz
14. m akeszon
15.
16.
17.
osv

:(

har tyvärr fått förhinder så jag måste backa ur, får hänga med på första vårturen istället....Ni får ha en härlig och förhoppningsvis "torr" runda :)

1. Palle71
2. Pawel
3. Dede + minitoker
4. J.N
5. Ulv
6. voody75
7. Spider69
8. Razmatazz
9.
10. r33z
12.
13. Breiz med MrsBreiz
14. m akeszon
15.
16.
17.
osv

När kommer det vara deadline för huruvida det blir körning på Lördag eller inte?

Jag kommer eventuellt att avvika halvvägs av körningen då en väldigt intressant kvällsaktivitet har dykt upp. (Väldigt intressant... det betyder att andra typer av kurvor kan vara inblandade...)

Nähä....då skulle man visst på födelsedagskalas istället :huvet

...hoppas ni får en underbar dag :tummenupp

/Patrik

:(

har tyvärr fått förhinder så jag måste backa ur, får hänga med på första vårturen istället....Ni får ha en härlig och förhoppningsvis "torr" runda :)

Synd det kommit saker emellan, men det kommer ju fler rundor! :tummenupp Blir nog en till i september.

Hoppas också på en runda utan regn, men det ser ju ut som att det kan bli lite hur som helst med den saken. :gnissla

När kommer det vara deadline för huruvida det blir körning på Lördag eller inte?

Jag kommer eventuellt att avvika halvvägs av körningen då en väldigt intressant kvällsaktivitet har dykt upp. (Väldigt intressant... det betyder att andra typer av kurvor kan vara inblandade...)

Deadline? Typ fredag kväll kanske? Ska gå genom en massa vädersidor och kolla på nyheterna, så får jag göra en stor utvärdering efter det. :)

Det låter som att du har en utomordentligt bra anledning att avvika från rundan. ;)

Last edited:
1. Palle71
2. Pawel
3. Dede + minitoker
4. J.N
5. Ulv
6. voody75
7. Spider69
8. Razmatazz
9. r33z
10. powerglide med "powergirl"
11. Breiz med MrsBreiz
12. m akeszon
13. Spixer med dotter
14.
15.
osv

1. Palle71
2. Pawel
3. Dede + minitoker
4. J.N
5. Ulv
6. voody75
7. Spider69
8. Razmatazz
9. r33z
10. powerglide med "powergirl"
11. Breiz med MrsBreiz
12. m akeszon
13. Spixer med dotter
14. Bezerk + Milo
15.
osv

Seeyou

Hoppas nu det regnar av sig ordentligt idag så att detta blir ett kanongazz på lördag. Har fått vänta och klydda för mycket för att detta skulle bli inställt. :gnissla

Deadline? Typ fredag kväll kanske? Ska gå genom en massa vädersidor och kolla på nyheterna, så får jag göra en stor utvärdering efter det. :)

Det låter som att du har en utomordentligt bra anledning att avvika från rundan. ;)

Mmm. Den typen av kurvor är ibland dock väldigt oförutsägbara så det återstår att se om jag följer med på hela eller inte.

Håller i alla fall tummarna för fint väder.

Mmm. Den typen av kurvor är ibland dock väldigt oförutsägbara så det återstår att se om jag följer med på hela eller inte.

Håller i alla fall tummarna för fint väder.

Jag håller ena tummen för fint väder och den andra för att tjejen du ska träffa inte är oförutsägbar. :tummenupp

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing