Touring för nybörjare

Åkte med ex'et i somaras var ute i 5 dagar men packningen var för 7. Nu delade vi ju iofs på saker så lite enklare men 35l drybag räcker riktigt långt, men skulle gärna kompletera med en tankväska för riktig kamera och lite så.
IMAG0310_1_1_1.sized.jpg

Har spanat in oxford packrullen aqua nånting. Tror ni det blir för stort med 50L på min ducce?

Beror väl mest på hur mycket du ska ha med dig, du behöver ju inte fylla den till bristningsgränsen...
/Jimmi

Skickat från min MT15i via Tapatalk 2

Har spanat in oxford packrullen aqua nånting. Tror ni det blir för stort med 50L på min ducce?

Det beror precis som ovanstående hur mycket och hur tungt du fyller den. Vi har varsina 60-liters men då får man lägga den i färdriktningen om man ska se något nämnvärt bakåt. En större går att använda till hälften men en som är för liten är just det...

Svårt att veta. Synd att man inte har shyssta mc affärer i lilla halmstad xD :( tack iaf!

För mig är det viktigt att den kan öppnas på längden istället för änden. Bra om det finns lite fästaöglor så man kan ha fästremmarna monterade. Varit lite väl mycket surrande för min del då jag inte tar några risker med det. Litar inte på ett par förrädiska bläckfiskar.

Jag tyckte den såg bra ut, ska nog kika på en sån. Min är på 60-70 l sisådär och den har hållit och har varit med om mycket. Ett av de mest prisvärda inköpen i det här prylträsket. Bra om tältet går ner men lite bökigt om man bara har lite packning.

Brukar ha 60 liter på mina hojar, även på mopeden.
100722-1b1.jpg

Andvänder också nångång en 90-liters
080715-12b2.jpg

En 60 liters blir nog bra. Fint och ha kvar lite spejs....och som Falappa nämner, man behöver ju inte pynta till bristningsgränsen utan rulla ihop den till önskad bredd.

Tänkte på en sak om Norge, många skriver att det kan bli kallt i Norge när man kör. Om vi tänker oss månaderna Juni/juli/augusti, vad räknar man som kallt i Norge?

Var ner mot 10grader för oss i somras och då var vi inte längre norrut än geiranger

Ulvhamne nämnde repad lack vid användning av tankväska. Nu har ju Givi löst detta med tanklocksfästet. Jag har bara en liten 14-litersväska på det fästet, men det har ingen kontakt alls med tanken i sig, utan stöds upp av fästet. Jag vet dock inte hur det är med större väskor, de kanske kommer i kontakt med tanken. Annars är ju utrymmet på tanken alldeles förträffligt att använda till packning, tycker jag. =)

Exakt vad jag skulle tipsa om! http://www.ebay.com/itm/Borsa-Serbatoio-Tanklock-moto-Givi-XS306-Bf05-cagiva-mito-125-/251248095434?pt=Ricambi_e_Accessori_Moto&hash=item3a7f8db0ca
Denna är på upp till 25L Oslagbart system! Ingen risk att förstöra tanken!

Tänkte på en sak om Norge, många skriver att det kan bli kallt i Norge när man kör. Om vi tänker oss månaderna Juni/juli/augusti, vad räknar man som kallt i Norge?

Vart runt nollan utanför Tromsö i juli för några år sedan. Även runt nollan uppe på höglandet. Ju längre norr ut/högre upp, desto kallare. Men under nollan är nog ovanligt tror jag oavsett var i Norge man är.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman