Touring för nybörjare

pumpe3

Trött
Gick med
5 Sep 2010
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha MT10 SP , Speed Triple -12 , BMW R1150 GS -02
Åkte med ex'et i somaras var ute i 5 dagar men packningen var för 7. Nu delade vi ju iofs på saker så lite enklare men 35l drybag räcker riktigt långt, men skulle gärna kompletera med en tankväska för riktig kamera och lite så.
IMAG0310_1_1_1.sized.jpg
 

MaxKaka

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2013
Ort
Halmstad
Hoj
05 Ducati Monster 620
Har spanat in oxford packrullen aqua nånting. Tror ni det blir för stort med 50L på min ducce?
 

Falappa926

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2004
Ort
skogen
Hoj
Ducati 851 S -91
Beror väl mest på hur mycket du ska ha med dig, du behöver ju inte fylla den till bristningsgränsen...
/Jimmi

Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Har spanat in oxford packrullen aqua nånting. Tror ni det blir för stort med 50L på min ducce?

Det beror precis som ovanstående hur mycket och hur tungt du fyller den. Vi har varsina 60-liters men då får man lägga den i färdriktningen om man ska se något nämnvärt bakåt. En större går att använda till hälften men en som är för liten är just det...
 

MaxKaka

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2013
Ort
Halmstad
Hoj
05 Ducati Monster 620
Svårt att veta. Synd att man inte har shyssta mc affärer i lilla halmstad xD :( tack iaf!
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Har spanat in oxford packrullen aqua nånting. Tror ni det blir för stort med 50L på min ducce?

För mig är det viktigt att den kan öppnas på längden istället för änden. Bra om det finns lite fästaöglor så man kan ha fästremmarna monterade. Varit lite väl mycket surrande för min del då jag inte tar några risker med det. Litar inte på ett par förrädiska bläckfiskar.

Jag tyckte den såg bra ut, ska nog kika på en sån. Min är på 60-70 l sisådär och den har hållit och har varit med om mycket. Ett av de mest prisvärda inköpen i det här prylträsket. Bra om tältet går ner men lite bökigt om man bara har lite packning.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Brukar ha 60 liter på mina hojar, även på mopeden.
100722-1b1.jpg


Andvänder också nångång en 90-liters
080715-12b2.jpg


En 60 liters blir nog bra. Fint och ha kvar lite spejs....och som Falappa nämner, man behöver ju inte pynta till bristningsgränsen utan rulla ihop den till önskad bredd.
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Tänkte på en sak om Norge, många skriver att det kan bli kallt i Norge när man kör. Om vi tänker oss månaderna Juni/juli/augusti, vad räknar man som kallt i Norge?
 

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
Var ner mot 10grader för oss i somras och då var vi inte längre norrut än geiranger
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Ulvhamne nämnde repad lack vid användning av tankväska. Nu har ju Givi löst detta med tanklocksfästet. Jag har bara en liten 14-litersväska på det fästet, men det har ingen kontakt alls med tanken i sig, utan stöds upp av fästet. Jag vet dock inte hur det är med större väskor, de kanske kommer i kontakt med tanken. Annars är ju utrymmet på tanken alldeles förträffligt att använda till packning, tycker jag. =)

Exakt vad jag skulle tipsa om! http://www.ebay.com/itm/Borsa-Serbatoio-Tanklock-moto-Givi-XS306-Bf05-cagiva-mito-125-/251248095434?pt=Ricambi_e_Accessori_Moto&hash=item3a7f8db0ca
Denna är på upp till 25L Oslagbart system! Ingen risk att förstöra tanken!
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Tänkte på en sak om Norge, många skriver att det kan bli kallt i Norge när man kör. Om vi tänker oss månaderna Juni/juli/augusti, vad räknar man som kallt i Norge?

Vart runt nollan utanför Tromsö i juli för några år sedan. Även runt nollan uppe på höglandet. Ju längre norr ut/högre upp, desto kallare. Men under nollan är nog ovanligt tror jag oavsett var i Norge man är.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top