Touring ADHD style! del sex

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Vår berättelse börjar en vacker augustikväll med strålande sol och ordentlig högsommarvärme. Herr Felix hade just denna kväll fått nog av barnaskrik och blöjbyten och det naturliga valet var således att ringa den till åldern komna Masterlord. (Trots att våra pensionärsturer är vi kvällspigga för vår ålder bör tilläggas). Masterlord svarade med ett glatt "-Ohoj gosse" och efter att ha avhandlat våra ålderskrämpor bestämdes möte utanför Masterlords boning.
Efter en snabbt besök i garaget och avhämtning av en styck blå vit suzuki färdades herr Felix med uppknäppt skinnställ de få hundra meterna till Masterlord för samling.

Nåväl, Masterlord satt grenslad på sin farkost när Felix kom fram och tur var väl det, i vår ålder kan hemorojder var nog så besvärande och det är svårt att hitta en bekväm plats på en såpass potent hoj som en Ninja med närmare 150 friska kusar. På bönpallen befann sig den blivande fru masterlord i all sin prakt. Iförd ett Alpinestars skinnställ var hon verkligen en syn för sägen! Hur en man med Masterlords bistra uppsyn kunnat fånga denna sköna dam är för många en gåta :tungan

Efter ha lämnats Masterlords hem bakom oss rörde sig cyklarna och deras stiliga (men ålderstigna förare) genom Alingsås. Vid första rondellen hamnade vi bakom en blå BMW med ung förare och ett blont stycke vid passagerarplatsen. Felix fick plötsligt dåligt självförtroende och var tvungen att hävda sig vilket resulterade i att BWM:n blev nesligt passerad av herr Felix på bakhjulet.

Ujuj det här blev för mastigt... :D :gnissla sammanfattar istället...

I rask takt körde vi vidare mot ljurhalla, och sedan mindre småvägar mot Borås för att slutligen fullständigt förnedra denna håla genom att hänga på knalleköket i fem minuter. Det värsta fordonet boråsarna kunde kasta i vår väg var en Audi A6 som bjöd upp till race... :hihi

Återigen, en härlig tur på små kurviga vägar, halvhögt touringtempo, lite långsammar än vanligt med tanke på passagerare. Dagen avslutades med lite slang och stoppieövningar framför Masterlords tös på ett öde industriområde.

Till Boråsfalangen säger jag bara! FEAR!!! :D :arsele :lol

ska inte haka upp mig på småsaker................men fem hela minuter :jisses
det här går ju inte . nu åker taggtråden upp runt knalleköket :gnissla

Givetvis kommer jag med ett par inlägg om denna exklusiva tur.
Ikväll kan Ni läsa mer och fröjdas...

M

Masterlord skrev:
Givetvis kommer jag med ett par inlägg om denna exklusiva tur.
Ikväll kan Ni läsa mer och fröjdas...

M

Ni sitter inte och röker olovliga substanser innan ni skriver i detta forum va?

:)

Javisst mina damer och herrar, det är ju sant vartenda ord som vår gode Felix just nämnt i trådens begynnelse!!! :fakta

Det finns ju inte speciellt mycket att tillägga, till hans så välskrivna och medryckande vackra beskrivning av de händelser, som med jämna mellanrum finns att beskåda i trakterna runt Alingsås.
Vem kunde väl ha trott att denne Felix, trots sin ödmjukhet, besitter denna ädla skrivarkonst? Och att på ett så stilfullt sätt kunna bjuda Er på hela händelseförloppet i form av ord?
Många var vi kanske som tvivlade en aning när denne bäste herre först presenterade sig, men med tiden har han gång på gång överträffat alla våra förväntningar! :Bugar
Dessutom vet han hur man ska handskas både med hoj och med den kroppsliga skarpladdade apparatur han har sittandes mellan fötterna. Det sistnämnda finns ju numera ett alldeles utomordentligt vackert bevis på.

Och var och en av er kollegor hoppas jag inser, att en kombination av en BMW ihop med ett blont stycke aldrig, jag upprepar, ALDRIG är en vinnande kombination. :ajjabajja Detta bevisades ännu en gång av den stolta fadersgestalten Felix.
Sedan att befolkningen i Borås skickar ut en Audi A6 på uppdrag mot dessa två åldringsmän, kan man endast se som ett desperat försök att försvara sin lokala heder, och Ni förstår ju själva….. :hihi

En liten episod som utspelade sig just i utkanten av Bollebygd, kan med fördel nämnas som ett litet tillägg till Felix redan så kompletta berättelse.
På väg ut ur byn mot Töllsjö gjorde dessa herrar en regelrätt, obligatorisk omkörning av en Saab 9-3.
Direkt efter omkörning och vid en hastighet av ca * (* = censur)
kom det ett rådjur springandes rakt ut ur buskaget på höger sida.
Detta medförde att undertecknad blev nödgad att göra en akut kontroll av bromssystemet.
Masterlords käresta på bönpallen litar till fullo på sin erfarna ledsagare, men trots detta slog hennes hjärta några extra slag vid denna fullständiga bromskontroll.
Den gode Felix hann räkna ut vartåt det barkade, och styrde ut sin potenta maskin lite till vänster och idkade även han en kontroll av sina bromsar.
Som Ni kanske redan förstått så fungerade våra fartreduceringsanordningar alldeles förträffligt! Detta självmordslystna vilda djur tog sitt förnuft tillfånga och insåg att chansen var alldeles för liten att hinna ut framför våra maskiner, så det vände strax innan vägrenen och sprang tillbaks till sitt gömsle. :blah :FU

Som avslutning på dessa små kommentarer vill jag även bifoga en liten karta som visar rutten som så elegant trafikerades av ADHD:s Alingsåsavdelning. :fakta

//Masterlord

Bifogat

• kartan.gif
    kartan.gif
    47.8 KB · Visningar: 80
Last edited:
Ett bevis på hur vi förnedrar boråsarna!!!

/Felix :D :rolleyes: :arsele :Bugar

Bifogat

• felix-knalleköket.jpg
    felix-knalleköket.jpg
    139.7 KB · Visningar: 112
Felix skrev:

Gud va skönt det e ju bara att printa ut ett par sidor å gå ut å lägga sig till rätta i hängmattan å njuta av en bra bok me spännande bilder å underbar reality känsla i texten..

Känns bra att det här med motorcyklar skapar glädje å lust i flera bemärkelser...tänk bara på va blondinen i bmw:n suktade efter denna kompetenta karakar när de passerades.. :drool :kär
Jag kanske kan styra upp nått genom en fet kontakt på bonniers förlag...

Hoppas att ni har det skoj ute på sommarvägarna...
Jag har näligen inte fått köra min hoj på fem veckor :mad:
å mer blir det=trasig..men till hösten eller till vintern tänkte jag försöka få ut åbäket å sladda lite i nysnön för tidigare än så är knappast troligt känns det som...om nån e sugen då så kan la vi ta en tur eller kanske en stor träff me snökedjetema.fan, bitter, va skönt å skriva lite gällefall..

hoppas ni har förståelse för detta /pepps

Roligt att man kan glädja nån annan med lite realityläsning.. :hihi
Tråkigt däremot att ditt öde är att vara utan körbar hoj, nu när det äntligen e så gött väder.
:7peta Vi lider med dig, och bör skänka dig en tanke varje gång vi drar ut...

Hoppas du härdar ut, och att du blir rikligt belönad den dagen din abstinens tar slut och du får köra igen! :tummenupp

Masterlord skrev:
Roligt att man kan glädja nån annan med lite realityläsning.. :hihi
Tråkigt däremot att ditt öde är att vara utan körbar hoj, nu när det äntligen e så gött väder.
:7peta Vi lider med dig, och bör skänka dig en tanke varje gång vi drar ut...

Hoppas du härdar ut, och att du blir rikligt belönad den dagen din abstinens tar slut och du får köra igen! :tummenupp

Jo det hoppas jag med, och att den dagen e idag!!men men nu så här under sommartider är det lätt att ta till :öl :fyllisar för att döva denna smärta..

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul