Touchskärm eller inte?!

• Thread starter Thread starter Tanja
  • Start date Start date
Verkar finnas nu men fanns inte när vi skaffade systemet :)

Zeb: jag använde främst den stationära pc till att surfa, lyssna på musik o ordbehandling, spel, bankärrenden etc men efter tre år, e fullkomligt slut nu *skitdato* o ständiga uppdateringar o virusprogram hit o dit så e överväger vi nu inte att köpa en ny. På köpet fick vi minskade elräkningar nu den stationära sällan e igång :)

Ett vanligt nätagg drar 200-300w. Om du har på den stationära datorn 2 timmar om dagen så drar den 0,4kwh/dag. På en månad är det 12-18 kronor... Köp en semester vettja :gnissla

Betala räkningar på en telefon, njae. Ordbehandla något hemma på telefon, njae. Surfa sporthoj bekvämt på en telefon, njae...

Ett vanligt nätagg drar 200-300w. Om du har på den stationära datorn 2 timmar om dagen så drar den 0,4kwh/dag. På en månad är det 12-18 kronor... Köp en semester vettja :gnissla

Betala räkningar på en telefon, njae. Ordbehandla något hemma på telefon, njae. Surfa sporthoj bekvämt på en telefon, njae...

Tja ..elräkningarna har gått ner 100kr månaden sedan den slutades användas i vilket fall.
:tummenupp

Så länge du inte hade den ståendes på dygnet runt så har det nog inte med datorn att göra. Du kanske har köpt några lågenergilampor?

Gissar på att min burk lätt hamnar på en hundring i månaden så helt osannolikt är det, men sen så används den rätt flitigt till att spamma oxå.:D

Gissar på att min burk lätt hamnar på en hundring i månaden så helt osannolikt är det, men sen så används den rätt flitigt till att spamma oxå.:D

Det är ju helt klart möjligt. Men använder man datorn till sådant som en iPhone kan göra lika bra så använder man ju datorn lite. Står den på dygnet runt drar den väl ca: 144kwh (ca 150 spänn) förutsatt att man maxar nätagget hela tiden. Men varför ska den göra det om man inte använder den hela tiden?

Back