Touchskärm eller inte?!

• Thread starter Thread starter Tanja
  • Start date Start date
Det kanske låter otroligt, men jag har min desire i jobbet, jobbar som anläggare.
Den har inte gått sönder än nu. Jag har inget bra skal, utan bara en skyddsfilm över skärmen.

Dock har telefonhögtalaren gått sönder två gånger, så det låter lite konstigt. Inget som stör mig.

Man ska skaffa en efter vilka behov man har, då blir man sällan besviken. jag gillar användarenkelheten o överaskad över att jag ännu ej har funnit ngt jag stört mig på :)

Jo, visst är det så, men man ska inte sprida lögner om hurr ofelbara och bra dom är på publika forum, risken är att det finns tidningsartiklar som motbevisar en.

Hur var det nu, var HTC dåliga och Apple bra?

Det borde gå att ordna med en app typ "shit remover" som fixar till lite ultraljud i mobilen, eller så? :confused:

Fixa det och döp den till Banana AjFan så har du nog en storsäljare sen...och glöm för all del inte att skryta med...VIDEOSAMTAL!!! Det som alla andra går ifrån.

Jag har dammat av min gamla w880i och det är fan så mycket enklare att skriva SMS och göra annat med en sån. Var sugen på iPhone ett tag men inte längre. Letar fortfarande en LITEN mobil med knappar, hyfsad kamera och lång batteritid. w880 är typ 9 mm tunn och har funkat hur bra som helst. Hade den mest som friluftsmobil jag inte behöver vara rädd om men nu har jag den mer och mer.

Jo, visst är det så, men man ska inte sprida lögner om hurr ofelbara och bra dom är på publika forum, risken är att det finns tidningsartiklar som motbevisar en.

Hur var det nu, var HTC dåliga och Apple bra?

Jag kan bara prata om egen erfarenhet, jämföra me andra mobiler jag ägt o vad andra tycker o hoppas att folk tänker igenom vad man ska använda mobilen till innan man köper. Har aldrig hört ngn av vänner/arbetskamrater som varit missnöjd med sin iphone.
Du verkar föra en personlig hatkampanj :va har du ägt ngn, om ja.. vad var det som gjorde dig så anti :confused

Man har haft problem med fyran men den jag har e 3GS.
Iphone passar mina behov mycket även för att den kan synkas med sonossystemet hemma :), kan htc det :va

Last edited:
Fixa det och döp den till Banana AjFan så har du nog en storsäljare sen...och glöm för all del inte att skryta med...VIDEOSAMTAL!!! Det som alla andra går ifrån.

Videosamtal direkt från toan? måste bli en hit. :rolleyes:

Hittade faktiskt en app med toapapper...
[YOUTUBE-ID]69_3vhJ34Fw&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Videosamtal direkt från toan? måste bli en hit. :rolleyes:

Hittade faktiskt en app med toapapper...
[YOUTUBE-ID]69_3vhJ34Fw&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Hit vet jag inte, snarare shit skulle jag tro.

Nej det bästa är en telefon med riktig knappsats. Ångrar mig djupt att det blev ytterligare en telefon med touch. Varje gång har jag gått tillbaka till en med riktiga knappar och sen provat en igen med touch bara för att upptäcka att det inte alls är något att ha.

Du verkar föra en personlig hatkampanj :va har du ägt ngn, om ja.. vad var det som gjorde dig så anti :confused

Det som gjorde mig så anti är sekten, Apple sekten, jag valde mellan en iPhone 4 och min HTC när jag skulle köpa telefon, jag jämförde dom noga, vilket ledde till att jag pratade med många ägare av båda lurarna, samt läste olika foruminlägg.

Dom enda som vägrade erkänna några som helst brister med sina grejor var Apple-fanboysen, trots att det uppenbarligen finns gott om brister.

Aplle-fanboys kan absolut aldrig tänka sig någon annan telefon, för det är inte en Apple, även om en annan tillverkare skulle komma med en mycket bättre telefon, jag har en HTC nu, skulle jag köpa en ny telefon i dag skulle det nog inte bli en HTC utan någon annan Androidtelefon som just nu har ledningen, men i övermorgon kanske HTC har återtagit ledningen och jag är inte missnöjd med den jag har.

Du skrev att HTC var skit, du kanske läste dom tre länkarna, om HTC hade varit skit skulle det ha stått HTC och inte Apple/iPhone i dom artiklarna, det gjorde det inte.

Det som gjorde mig så anti är sekten, Apple sekten, jag valde mellan en iPhone 4 och min HTC när jag skulle köpa telefon, jag jämförde dom noga, vilket ledde till att jag pratade med många ägare av båda lurarna, samt läste olika foruminlägg.

Dom enda som vägrade erkänna några som helst brister med sina grejor var Apple-fanboysen, trots att det uppenbarligen finns gott om brister.

Aplle-fanboys kan absolut aldrig tänka sig någon annan telefon, för det är inte en Apple, även om en annan tillverkare skulle komma med en mycket bättre telefon, jag har en HTC nu, skulle jag köpa en ny telefon i dag skulle det nog inte bli en HTC utan någon annan Androidtelefon som just nu har ledningen, men i övermorgon kanske HTC har återtagit ledningen och jag är inte missnöjd med den jag har.
.

Så när du handlar mobil så är det viktigast för dig vem som "har ledningen" o inte att den har funktioner som du ska använda :confused:

Så när du handlar mobil så är det viktigast för dig vem som "har ledningen" o inte att den har funktioner som du ska använda :confused:

Telefonen som "har ledningen" har alla funktioner som jag ska använda, och en massa som jag inte kommer att använda, det är ju inte så att en tillverkare i dag släpper en top of the line telefon som inte klarar sånt som man förväntar sig av en telefon....

Eller just det, det fanns visst en tillverkare...

Det som suger med de flesta touchmobiler/smartphones är batteritiden. Räkna med att ladda den varje eller i bästa fall varannan dag. Iofs inget problem så länge man håller sig i civilisationen. Kan man ladda luren via USB så underlättar det också ibland.

Jag tycker swype funkar bra att skriva med. Men det tog ett tag att träna upp funktionen så att den klarar svenskan på ett tillfredsställande sätt (har en lur utan svenskt OS och med förinstallerat swype).

Last edited:
Min HTC Desire har jag haft i ca 9 månader. Den har åkt i marken tre gånger och blivit indränkt i äppeljuice en gång, men fungerar utan några problem och har varit 0 dagar på verkstad.

Enda som är lite dåligt är att batteriet inte har nästintill oändligt lång standby-tid, vilket jag upplevde att mina gamla Sony Ericsson-telefoner hade.

Vad gäller att skriva SMS och alla som klagar på att man inte kan skriva utan att titta på en touchskärm: Hur ofta är du i en situation då du inte kan hålla ögonen på telefonen medan du skriver?

Har jag telefonen i stående läge är knappsatsen lite liten på skärmen och det går bara att skriva med en hand. Har jag däremot telefonen i liggande läge - tangentbordet blir lite större - så kan jag skriva riktigt snabbt med båda tummarna på tangentbordet!

Klura ut vad du vill ha ut av en mobil, vad du prioriterar för funktioner och gå och testa dem, så bör du ju få en telefon du blir nöjd med.

Vad gäller att skriva SMS och alla som klagar på att man inte kan skriva utan att titta på en touchskärm: Hur ofta är du i en situation då du inte kan hålla ögonen på telefonen medan du skriver?

Jag personligen hittade ganska gott om tillfällen att skriva sms utan att titta på luren, så visst förekommer det. Ganska smidigt ibland, att bara knappa omkring utan att behöva ta fokus från vad man egentligen höll på med:)

Jag personligen hittade ganska gott om tillfällen att skriva sms utan att titta på luren, så visst förekommer det. Ganska smidigt ibland, att bara knappa omkring utan att behöva ta fokus från vad man egentligen höll på med:)

Då antar jag att du inte använder T9 när du skriver SMS? :gnissla

Samsung b-2710 lagom stor, fungerande kamera, stöttålig, bra batteritid, vattenskyddad och snabb i menyer, så slipper du bli en Android fanboy som hela tiden skall störa sin omgivning med hur bra det är att man kan byta ut sina ikoner till kaniner även att de ibland skickar sms/mms till fel personer i telefonboken.

Då antar jag att du inte använder T9 när du skriver SMS? :gnissla

Visst gjorde jag det, men jag var så van vid min mobil (och den vid mig) att jag kunde alla valmöjligheter utantill. Så när jag knappat kombinationen för ett ord så visste jag exakt hur många gånger jag skulle trycka neråt för att få ordet jag ville ha:D Såna är sidoeffekterna av att dras med samma mobil i fyra år...:gnissla

Man har haft problem med fyran men den jag har e 3GS.
Iphone passar mina behov mycket även för att den kan synkas med sonossystemet hemma :), kan htc det :va

1. Du kan inte använda mycket av resurserna på din PC/Mac om en telefon kan ersätta allt...
2. Självklart kan den styra ditt Sonos-system, kolla Här

Till TS: Såklart ska du ha en touchmobil. Välj en som är någorlunda framtidssäkrad, alltså inte Nokia med Symbian som är krångligt och rätt dåtid.

Android från valfritt märke (1600-6500kr eller en iPhone (6500kr ->) kommer göra biffen åt dig.

Till er som skriver sakta på qwerty på touchskärm: Skaffa Swype, galet bra!

Last edited:
1. Du kan inte använda mycket av resurserna på din PC/Mac om en telefon kan ersätta allt...
2. Självklart kan den styra ditt Sonos-system, kolla Här

Till TS: Såklart ska du ha en touchmobil. Välj en som är någorlunda framtidssäkrad, alltså inte Nokia med Symbian som är krångligt och rätt dåtid.

Android från valfritt märke (1600-6500kr eller en iPhone (6500kr ->) kommer göra biffen åt dig.

Till er som skriver sakta på qwerty på touchskärm: Skaffa Swype, galet bra!

Verkar finnas nu men fanns inte när vi skaffade systemet :)

Jag använde främst den stationära pc till att surfa, lyssna på musik, ordbehandling, spel, bankärrenden etc (det jag kommer på nu) men efter tre år e den nu fullkomligt slut *skitdator* Efter ständiga uppdateringar o virusprogram hit o dit så överväger vi nu att inte köpa en ny. På köpet fick vi minskade elräkningar nu när den stationära sällan e igång :)

Det finns dock en till dator hemma, en mac...som används av killen ..än så länge så får han ha den i fred...(tilläggas bör väl att jag var superanti mot allt som hade med äpplen att göra tidigare)

De gånger jag sitter vid den stationära pc:n nu så är det "gråt o tandagnissel, e så trött på skiten så jag :zpy ... o öronproppar åker på alla i huset..inklusive katterna :rolleyes:

Nåväl back to topic.

Last edited:
Back