Touchskärm eller inte?!

• Thread starter Thread starter Tanja
  • Start date Start date
Problemet med Nokian är ju att de envisas med att köra symbian. Vill man ha en telefon där det finns stor tillgång till appar idag, så är det ju android som htcn kör eller iphone som gäller.

Kameran på min Desire är sådär, Desire HD har kanske bättre kamera.

Till att börja med tyckte jag att den var skitkass, men jag insåg att det var jag som ställde för höga krav på telefonen, den är som andra mobilkameror, iPhone 4 lär ha bra kamera, (jag har inte fotat med en sån) men då tycker jag inte om resten..

Kameran på min Desire är sådär, Desire HD har kanske bättre kamera.

Till att börja med tyckte jag att den var skitkass, men jag insåg att det var jag som ställde för höga krav på telefonen, den är som andra mobilkameror, iPhone 4 lär ha bra kamera, (jag har inte fotat med en sån) men då tycker jag inte om resten..

Har aldrig testat en mobil med bra kamera.. Kameran i telefonerna brukar ju duga till lite fylle mms men annars får man nog ha en riktig :)

Har aldrig testat en mobil med bra kamera.. Kameran i telefonerna brukar ju duga till lite fylle mms men annars får man nog ha en riktig :)

Min Ericsson K750i tog riktigt anständiga bilder, men visst, det är en fjuttig liten burk med inbyggt objektiv.
I bra ljus funkar dom, men sen faller dom olika hårt...

Fotat genom fönstret med min Desire:
(direkt från kameran, ingen bildbehandling)

Bifogat

• IMAG0142.jpg
    IMAG0142.jpg
    227.7 KB · Visningar: 81
Last edited:
Jag rekomenderar då absolut inte touchscreenmobiler. Om man nu inte tycker det är jättekul att greja med diverse appar osv.

Skaffade en HTC som jobbtelefon för ett tag sen för att kunna ha koll på mail och kalender även när jag inte är på kontoret. Just den biten funkar ju bra men den är ju fullkomligt värdelös som telefon då det är så fippligt att komma åt namn i telefonlistan osv. I det närmaste livsfarligt i samband med bilkörning. Sen har den dessutom varit på lagning ungefär halva tiden jag haft den.

Jag har löst det hela med dubbla Simkort och använder min gamla hederliga C905 som telefon och HTC:n till allt annat!

Jag är rookie på touch/smartphone, men tycker det går bra med touch ändå.

Sen är jag nog lite konstig, men jag föredrar T9 (som det går att ställa in tangentbordet som på en Android) långt före qwerty-typen.
Går sjukt mycket fortare för mig med T9 än qwerty, bokstäverna blir så små med qwerty så man får fan kramp i tummen. :gnissla

Det verkar vara mycket fel på HTC:n rent tekniskt, det är ju inte bra.
Jag har personligen inte förstått varför man måste ha appar överhuvudtaget, så för min del gör det inget om det är såna där symbianer i telefonen.
Jag vill alltid ha kamera med mig och då är mobilen det som gäller, har en c905 nu och den kameran fungerar perfekt för mina vardagsbehov. Minst lika bra kamera är det enda kravet jag har på en ny telefon. Det är ju bra om det går att ringa på den också!

Jag har personligen inte förstått varför man måste ha appar överhuvudtaget, så för min del gör det inget om det är såna där symbianer i telefonen.
Jag vill alltid ha kamera med mig och då är mobilen det som gäller, har en c905 nu och den kameran fungerar perfekt för mina vardagsbehov. Minst lika bra kamera är det enda kravet jag har på en ny telefon. Det är ju bra om det går att ringa på den också!
Du köper/tar ner gratis de appar/program man vill.
Jag har (till iphone) spel, lönekalkylator, spotify , thermometer ,mina utgifter, kartor, Västtrafik reseplanerare, nyheter, swedbank,viber (ringer gratis) med flera.

Min väska har krympt avsevärt, har kamera, tfn, musikspelare, anteckningsblock etc i ett :) o det bästa av allt e att slippa ha med sig en klumpig bärbar dator då jag e mycket på resande fot:)
Efter två år brukar en mobil vara "slut" men har nu haft min i 1,5 år o med uppdateringar o ständigt nya appar så känns den hela tiden uppdaterad o framförallt personlig. Skaffar man ett bra fodral så håller den utan att gå sönder för iphonen me "glasskärmen" är mer ömtålig än de gamla mobilerna.

Last edited:
Det är jobbigare att skriva sms.
Att skriva utan att kolla på skärmen är tjörrt.

Skrev snabbare på min W810i utan att kolla på skärmen medans jag körde bil än vad jag gör nu om jag sitter i soffan..
Nästan iaf!

Håller med. Utan knappar är det helt kört att skriva utan att kolla på mobben, för du stavar fel och missar mellanslag och får saker autokorrigerat även när du tittar på grund av att "knapparna" sitter tätt och så vidare.

Jag har mer eller mindre exakt samma erfarenhet av hastighetsskillnaden, och hade dessutom samma mobil:D

Jag är dock nöjd med mitt mobilbyte oavsett, för min nya (HTC Desire HD) kan så mycket mer än bara skriva sms och ringa (vilket väl i stort sett var allt min förra klarade av). Kan gå ut på internet och göra i stort sett allt oavsett var jag är (sporthoj, youtube, kolla tidtabeller, kolla internetbanken med mera), kan ha spotify i mobilen med offline playlists, kameran är fan så mycket bättre, spelen är roligare och så vidare och så vidare. Jag gillar det:)

Jag har förvisso bara haft min i några veckor, men inga problem med den än så länge... Känner inte igen något som sagts ovan om att den skulle vara skrot och på lagning ständigt, eller för den delen att den skulle vara svåranvänd. Jag tycker att det är lätt att hitta i kontaktlistorna, inte svårare än någon annan touchmobil...

Last edited:
HTC; rena rama disastern

HTC gör riktigt bra telefoner. Har haft din Desire HD sen den släpptes och är toknöjd. Den gör allt jag vill att den ska göra och mer. Finns sån sjukt stor potential. Och om du tycker att man kan göra iPhone personlig, så ska du prova Android. Jag har haft iPhone också, och det enda jag tycker är bättre på iPhone är....hmm.

Förlåt för OT. Men det enklaste svaret på TS fråga är såklart, åk och prova. Testa olika mobiler med pekskärm. Om du inte tycker om det, köp det inte.

Jag har bytt till touchmobil nu igen och jag ångrar mig som vanligt, har kört mängder med olika telefoner men inget klår en gammal hederlig. Egentligen är ju en telefon till för att ringa med, i andra hand skicka sms, det räcker faktiskt även om vissa slår sig för bröstet och tycker det är så bra att kunna surfa och allt möjligt.

Snart kan man väl torka sig i röven med en mobiltelefon och så gör den ren sig själv.

Last edited:
Vilken telefon kan man göra det med? Måste köpa! :tummenupp :yoparty :banana

Du kan använda vilken du vill, men dom är inte självrengörande än...

En kompis till mig klämde mobilen mot axeln när han skulle byta blöja på sitt barn....

Är det någon här som har köpt en telefon på blocket?

Tro sjutton de går sönder när man ser hur en del behandlar sina mobiler :gnissla, har man ett bra "skal" händer inte det.

Har man en bra telefon behöver man inte sätta skal på den.

Nu var det ju inte bara sprucket glas heller, iPhones går sönder på alla möjliga sätt, oftare än någon annan telefon.

Back