Total Newbie! Byta kopplingsvajer på Kawa AR125 :|

DjungelAdde

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Kawazaki
Tjena... Har aldrig ägt en moppe eller MC övh. förut, men fått en idag. Dock utan kopplingsvajer. Fick dock med en ny kopplingsvajer med två kablar, en till kopplingen och till nåt "auto-stöd" eller vad det hette, som tydligen inte skulle användas... :rodnar

Motorcykeln ifråga är en Kawazaki AR125 -86'a :rodnar

Nån som lite snabbt kanske kan guida mig hur jag sätter dit den nya kopplingsvajern? Det sitter alltså ingen alls nu, så jag kan inte ta hjälp av att se hur den satt...

Tack på förhand

//Adde

DjungelAdde skrev:
Tjena... Har aldrig ägt en moppe eller MC övh. förut, men fått en idag. Dock utan kopplingsvajer. Fick dock med en ny kopplingsvajer med två kablar, en till kopplingen och till nåt "auto-stöd" eller vad det hette, som tydligen inte skulle användas... :rodnar

Motorcykeln ifråga är en Kawazaki AR125 -86'a :rodnar

Nån som lite snabbt kanske kan guida mig hur jag sätter dit den nya kopplingsvajern? Det sitter alltså ingen alls nu, så jag kan inte ta hjälp av att se hur den satt...

Tack på förhand

//Adde
Ser illa ut, hittade inte ens modellen på http://www.buykawasaki.com/Default.asp?

Kan den heta något annat ? Den ända 125:an från 1986 är KX125.
Annars borde du kunna hitta ett HÅL någonstans där vajern ska in?!?

Vad är problemet, en vire kan du väl byta, dra den från kopplingsgreppet o lite snyggt utan kraftiga böjningar ner till kopplingsarmen på motorkåpan.
Strunta i tramsiga stödinfällare och liknade.
Eller är det så svårt att se hur den kan tänkas vara dragen, kolla på en RD 125 eller liknade, de ser ju snarlika ut.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...