Torx-bult med rundat huvud i skåne?!

jjabba

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2009
Ort
i sadeln
Hoj
Kawasaki
Jag är ofantligt oroad nu.

Jag köper ALLT online. Eller snarare, jag gör all min köpresearch online och köper sedan 90% från billigast möjliga näthandlare.

Men nu har jag stött på patrull. Problemet är att jag behöver 4 st rundhuvade m5 muttrar. Helst med torx skalle. Men det är lögn att hitta någon som har sitt sortiment online om man inte köper titan skruv för 300:- på ebay. Det känns ju lite "over the top".

Vart kan man hitta ett digert sortiment skruv och bult i skåne? Det måste ju finnas någon som säljer fler sorter än Claes Ohlsson.

Eller ska man behöva köpa superskruv från tyskland eller usa när man bor i det här eftersatta birka-riket?
 

Ricco43

#14 R600
Gick med
30 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
GSXR600 -11, CBR600 -99
Släpa upp latröva ur soffan och åk till närmsta yrkesbutik typ Tools. Har dom inte hemma kan dom säkert beställa.
 

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Skruven du letar är standard och heter:

- MRT 5x(längd i mm) Fzb ISO 7045 Fzb= Förzinkad


/KentW
 

jjabba

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2009
Ort
i sadeln
Hoj
Kawasaki
Tro faan att du inte hittar rundhuvade m5 muttrar med torx skalle. :)

Menar du skruv med kullrig skalle så finns iallafall rostfri insex här: http://www.maskindelen.se/fastelement/insexskruv/kullrig-syrafast-a4-k6s/102

Nu börjar det likna något. Kanske kan man ha kvar röven i soffan och få hem skruven trots allt!

Men det är ju betydligt roligare med torx än med hex, de skrivarna jag byter ut var hex. Och en av dem är nu inte hex utan rund :rolleyes:

Och du har rätt, jag menar kullrig skalle. Det är inte helt 100 med skruvterminologin ännu. Men man lär så länge man lever.
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Behövde sådanna skruv till ett fatbar-fäste, men med den lite mer tacksamma dimensionen M6. Men det var Sifverts som fick bli hovleverantör till slut ändå.
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Annars kan man finna såna hos möbelfirmor ibland. Eller på vaktmästeriet på närmsta sjukhus.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top