Torskade man lappen IGEN då

sweborn skrev:
Hoppas att du inte gnäller på att polisen inte dyker upp i tid/alls för andra saker. Eller att domstolarna inte har resurser till allvarligare fall. Att ödsla polisens och domstolens tid på en fortkörning där man vet att man är skyldig är rent svineri.

Har man kört för fort kan man ju faktiskt ta det som en man och låta rättsväsendet lägga sina resurser på att fälla tjyvar och annat elände.

WORD :fakta

sweborn skrev:
Hoppas att du inte gnäller på att polisen inte dyker upp i tid/alls för andra saker. Eller att domstolarna inte har resurser till allvarligare fall. Att ödsla polisens och domstolens tid på en fortkörning där man vet att man är skyldig är rent svineri.

Har man kört för fort kan man ju faktiskt ta det som en man och låta rättsväsendet lägga sina resurser på att fälla tjyvar och annat elände.
:fakta :fakta :fakta

Jag körde oxå in i den kontrollen men mej kallade de bara för "lilla dotra" och sa åt mej att jag skulle köra försiktigt :hihi . De gjorde inte ens en säkerhetskontroll på hojen, utan kollade bara reg. och KK. Det är inte bara killar som har fördel av det rådande genustänkandet!!

Förövrigt så var denna kontroll en BRA kontroll. Inte nån nitisk "vi-ska-sätta-dit-dej-kontroll". Baby-ninja fick blåsa, de kollade hojen lite, men de sa inget om att han tex. inte hunnit få dit bakblinkers. Syftet var alltså inte att dra in extrapengar till kaffekassan... :rolleyes:

/FW

sweborn skrev:

Fåntratt

sweborn skrev:

Ta det som en man, säg kyckling i stället. Hur svårt är det att tacka och ta emot och betala sina dubbelbeskattade pengar i böter till staten?

Bilinbrott, villainbrott misshandel mm fortgår varje dag, bilar full lastade med stöldgods lämnar varje dag tex Karlskrona. Jag uppträder alltid schysst mot polisen men det betalas inte en spänn i onödan. :D

von reisen skrev:
Ta det som en man, säg kyckling i stället. Hur svårt är det att tacka och ta emot och betala sina dubbelbeskattade pengar i böter till staten?

Bilinbrott, villainbrott misshandel mm fortgår varje dag, bilar full lastade med stöldgods lämnar varje dag tex Karlskrona. Jag uppträder alltid schysst mot polisen men det betalas inte en spänn i onödan. :D

Jag tror att poliserna gillar det när motorcyklister försöker komma undan, innerst inne. :hihi

zatzy skrev:
skrev på pappret för att komma därifrån och nekade sen när jag fick hem papprena från polisen
kommer du ihåg hur lång tid det tog innan du fick hem pappren från den dan dom tog dej??

sweborn skrev:

Aarrghh...inte svära i kyrkan :D

:klappar

inte för att vara taskig....men det känns faktiskt skönt att jag får tillbaka min lapp före er, har väntat ett bra tag nu....längre än dom flesta på det här forumet...........

Jag passerade också där igårkväll, intressant för det var kraftigt avbockat som för ett vägbygge. Förmodl. för att ge bra me plats åt kling & klang :lol
framför mig körde en svart BMW med mkt BILTEMATRIM o en SAAB 9-3 med en gammal stöt i! O självklart vart det kamp mellan dessa från korsningen vid Bandhagens C. SAAB:en slog av före böjen o BMW:n stod på o "vann" en plats i snutarnas bautaspärr! jag hängde på så gott jag kunde bara för o se vilken utgång racet skulle få men haja till när reflexklädda snubbar var uppe o sprang på grässlänten vid vägkanten. Självklart tutade jag retfullt när jag passerade..
:)

KawaChris skrev:
Jättedjup moralisk fråga: Är det en dygd att inte slanga om man inte kan det? :tungan

Ja, då utsätter man inte sig själv och andra för fara.
Bättre att träna på inhägnat först om man inte kan.

Men om man kan så är det svårt att låta bli kan jag tänka mig... :rolleyes:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...