Torsk i tanken

Ingolf

3% invalid
Gick med
25 Oct 2007
Ort
Peking !
Hoj
GSX250 -80 Bobber, XS400 -82 Bobber.
Idag lyckades jag med konststycket att få soppatorsk på vägen till macken.
kollade i tanken innan jag körde iväg och uppskattade det till mnst 2liter kvar, fullt tillräckligt tyckte jag.
Kör ut ur garaget och kommer väl en ca 2km då hojen börjar bluddra rejält och väldigt dålig gasrespons. strax efter är den död.

Med svansen mellan bena fick jag helt enkelt putta hojen den sista kilometern till pumpen.
Käns lite muppigt att anslutningen pump/tank sitter för långt fram så den inte tar upp det sista :huvet
 
Till hur mycket uppskattade du mängden drivmedel kvar i tanken efter det nesliga stoppet då?
 
såg ingen skillnad på nivå före/efter stoppet.
Reservtank? har inte sett nån kran för den, har en på vänstersidan och den stod på öppen. Slangen till pumpen var synlig från sidan och kunde endast se droppar och skvätt i den när jag vred om nyckeln.
 
såg ingen skillnad på nivå före/efter stoppet.
Reservtank? har inte sett nån kran för den, har en på vänstersidan och den stod på öppen. Slangen till pumpen var synlig från sidan och kunde endast se droppar och skvätt i den när jag vred om nyckeln.

verkar vara standardfel på dom där fzr600. Hade en sån förra säsongen, och jag fick soppatorsk mitt ute på landet, ingen mobiltelefon helller.
Fick knacka på och fråga hos någon bonde om ett par liter bensin.:D
 
letade reda på att tanken rymmer 18liter och saknar reserv, vid tankning fick jag i 14½
liter. Känns som en designmiss
 
Jag lyckades få soppatorsk på avfarten till kista (e4an) igår morse, också jävligt pinsamt, då har jag ändå en digital soppamätare och den visade två pluppar kvar av typ 8.
Man kan alltså inte lita på tankmätarn på en 600rr? Det är piss! :död
 
Kan lägga till att min bränslemätare nyligen lagt av helt. Det är endast en lampa som tänds när det är mindre än 3 liter kvar, vilket gjorde att jag fick soppa torsk i stan, fast som tur var nära en mack så då kunde jag inhandla en halvliters MER och en halvliter bensin för att sedan gå tillbaka till hojen. :tummenupp

Kan också säga att en ny bränslesensor (endast en termistor) med tillhörande monterings anordning, oringar etc. kostade 1000 kr, medans en NTC-termistor från Elfa kostade mig 2 kr! :tummenupp
 
Har också tankmätare som faller fort efter halv tank, brukar därför nolla trippmätaren när jag tankar.
 
Eller omkörd av en Luftmotståndsmotorcykel med Kjelle kåpa!:D
 
Har hänt mig många gånger. En gång när jag skulle hämta hem hojen efter vinterförvaringen. Hade för mig att jag vridit om till reserven någon mil därifrån men var inte säker. Startade hojen mha prime på kranen, vred över till normal och körde 4-5km innan soppan tog slut, vred över till res men då räckte det bara en mil till sen var det slut.

Försökte slanga från en kompis men vi hade inte tillräckligt långa slangar. Försökte ta bensinen i munnen och spotta över men gav upp efter första munnen. Slutade med att jag puttade mcn 2-3 kilometer medan min kompis körde in till varje gård han såg. Lyckligtvis var det knappt någon hemma så jag hann gå mina kilometrar. Till slut fick han lånat en dunk och körde till närmsta mack så vi kunde köra hem.

Andra gånger har det inte varit mer än 0,5-1km hem/bensinmacken så då får man helt enkelt putta, inte så fasligt jobbigt. :D
 
Fick oxå soppatorsk en gång,så kom ja på att jag hade ju förhelvette glömt å fälla upp passagerar-pinnarna,den drar ju mer soppa med dom ut-fällda:D
 
Fick oxå soppatorsk en gång,så kom ja på att jag hade ju förhelvette glömt å fälla upp passagerar-pinnarna,den drar ju mer soppa med dom ut-fällda:D

Du märkte det inte på den begränsade topphastigheten då?
Det kan vara knepigt om man kör mycket i stan förstås.
 
Torsk i tanken? Så dumt, nästa man får höra är väl att någon hällt i energidryck... :rofl
 
Jag lyckades få soppatorsk på avfarten till kista (e4an) igår morse, också jävligt pinsamt, då har jag ändå en digital soppamätare och den visade två pluppar kvar av typ 8.
Man kan alltså inte lita på tankmätarn på en 600rr? Det är piss! :död

Inte för att vara fräck men: tankmätare känns inte rr alls, snarare touring.
Tänk positivt: Kass tankindikering, sidostöd, batteri, elstart, backspeglar etc är bara ett tecken på att designern bakom din mc prioriterade racing. De där andra grejerna som man nästan glömt bort snabbkonstruerade man lite på slutet.:D
 
Något jag råkade ut fö på min gamla suzuki var att silen till resärvtanken hade blivit igensatt så det var att dra in kopplingen och låta fanskapet dö sen efter 200 meter så kunde man dra igång igen för då hade förgasarna fyllts upp.

Lagom förbannad blev man när man upptäckte att den betänkta bensinmacken hade stängt fast jag slapp iaf putta den till nästa mack 15 km bort
 
Back
Top