Torsk i poliskontroll

Otroligt vad alla låtsas var laglydiga ibland:rolleyes: regler ska följas....

Last edited:
Usch vad dumma dom är, dom borde ha en varninsskylt minst 1 km innan PÅGÅENDE LASERMÄTNING, sen borde dom ha polkagrismålade bilar och uniformer med blinkande lampor, & clownnäsor så man ser dom!!

Som om de inte är förutsebart nog idag. Att man trots allt blir överraskad när man stöter på en kontroll har mer att göra med frekvensen. Man utför alldeles för få kontroller. Eller rättare sagt, men utför det antal kontroller man ska göra, men på fel plats och vid fel tillfälle vid ett färre antal tillfällen så att kvoten uppfylls. Man hade lika gärna kunna sätta upp fasta kameraskåp istället. Speciellt på platser där man anser att det är viktigt att folk håller nere farten. T ex vid skolor, dagis och dylikt.

Usch vad dumma dom är, dom borde ha en varninsskylt minst 1 km innan PÅGÅENDE LASERMÄTNING, sen borde dom ha polkagrismålade bilar och uniformer med blinkande lampor, & clownnäsor så man ser dom!!

Jag skriver på! :tummenupp

Mätning
5 § Mätkontrollanten skall placera sig så nära vägen, körbanan, skoterleden
eller terrängfordonets tänkta färdriktning som möjligt utan att utsätta
sig för risker

Laserpistolen omverifieras inom en 12mån. period.
Det skall genomföras en daglig avståndskontroll innan användande.
Innan hastighetskontroll skall ett siktesprov göras.
Funtionskontroll utföres innan och efter användandet.
Mätningen skall utföras av utbildad mätkontollant.
Mätkontrollanten behöver INTE varselväst.

16 Reflexjacka m/92 skall bäras vid sådant arbete på eller invid väg som
inte endast innebär kortvariga ingrepp i trafikmiljön. Vid övriga
ingrepp i trafikmiljön bör reflexväst m/92 användas.

Så bara för att de inte har väst på sig innebär inte det att mätningen blir ogiltig.
Samma sak vid fartkameror, många tror inte att man kan bli av med körkortet genom att köra för fort förbi en fartkamera, vilket man kan, och de kamerorna har inte heller västar på sig =)

Så...... du körde för fort - polisen mätte med laser och du fick bötef.
Om mätningen inte gick rätt till, om platsprotokollet är felaktigt, om den kommunala trafikstadgan inte överrensstämmer med skyltarna, om instrumentet inte var korrekt kalibrerat - överklaga! Rätt ska vara rätt.

Men att skjuta in sig på att polismannen inte "bar varselväst" och att du därför inte såg honom eller henne - va fan, kom igen alltså. Jag säger det igen: det finns ingen lag om att bära reflexväst, Trafikverket stiftar inga lagar i det här landet. Det gör endast Sveriges regering. Punkt.

MAN THE FUCK UP och betala dina böter för ditt misstag. Gör om gör rätt, eller försök dra nästa gång(dålig idé, det har vi ju sett bevis på i sthlm hur det går, hoj mot vägbom). men starta för fan ingen tråd om dina trafikfails i fortsättningen.....

Jaja jag gjorde ett försök att sätta polisen på plats men ni skiter ju i oss på gatan och tar bara parti för polisen. :hihi:hihi:hihi
Fan jag trodde jag skulle vinna den här fajten.:(:(

Men JAG tycker alla snutar ska ha väst så de syns så jag slipper böta.:fyllisar

Jaja jag gjorde ett försök att sätta polisen på plats men ni skiter ju i oss på gatan och tar bara parti för polisen. :hihi:hihi:hihi

Blir du bötad på hoj förtjänar du det....

Glöm inte att anmäla snuten för tjänstefel för att de inte kontrollerade din hjälm och motorcykel så att de uppfyller alla kraven för godkännande för användning på allmän väg. CE-märkningar och allt..
När de ändå har tagit fast någon för ett brott bör de väl misstänka att det inte är rent mjöl i resten av påsen heller..:krama

Undrar om det inte är ett brott mot arbetsmiljölagarna att inte använda klassade reflexkläder när dom jobbar på och vid vägen, det är i alla fall bötespliktigt för andra yrkeskaterorier att inte använda det vid arbete på vägen

Undrar om det inte är ett brott mot arbetsmiljölagarna att inte använda klassade reflexkläder när dom jobbar på och vid vägen, det är i alla fall bötespliktigt för andra yrkeskaterorier att inte använda det vid arbete på vägen

Har du läst tråden??? Har du gjort det så behöver du inte undra :gnissel

Last edited:

Hehe det går inte att vinna när man har fakta emot sig :-)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman