Torsdagsträning - Slingerbulten 28/7

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date
Victor skrev:
2355671 Men vad fan är det frågan om? Ghostrider vill göra trafik säkerhets filmer, Mattias flänger med glädje landet runt i skåpbil för att köra bana och du ska bara glida?
Snart kommer väl tjejen hem med en strap-on och ska visa mig hur det ska gå till....

:rofl

Och vad gör roller nu för tiden?

*DanTheMan* skrev:
2355009 Sista passen på Gotland körde jag på 1.35 vilket jag e jävligt nöjd med med tanke på förutsättningarna.
Fan vad bra, det innebär ju att jag körde drygt 1,30 ;)
(Tidtagning var ju strängt förbjudet så jag vågade inte låta någon klocka mig)

*DanTheMan* skrev:
Förövrigt e galet gasande på gatan passe för min del då man fått riktigt sug efter banåkning.
Härligt :tummenupp

sporTlovEr skrev:
2352249 Tror inte det är någon större fara...pratade med en ung kille som tog körkort på mc i maj i år, han tyckte det gick halv-illa på Åsen då han körde på 1:18 med sin SV 1000...(ingen racinglicens, bandag/trafikdag, undrar vem som tog tiden första gång(erna)n i år han kört bana med mc överhuvudet taget...). men det var inge bra för han skrapade sönder ljuddämparna, tack vare de djupa nedläggen....har aldrig hört talas om likande, men t om jag skulle vilja köra ett pass samtidigt bara för att se, det visar sig smärtsamt fort om man kan köra fort på bana.

Posörer o wannabies och kvacksalvare kommer nog alltid att finnas, men vissa törs nog inte komma ur garderoben på allmänna tillställningar o visa upp sig...
Klockat av "en polare på läktaren, med mobilen". Det gick visst 1.23, men det var ju ett par hojar i vägen och en vattenpöl i Ejes, så 1.18 "borde" det ha gått. :rolleyes:

Slappa skrev:
2353603 DTM var ju på Gotland o körde, minns inte riktigt vad han presterade. Om han var lika snabb på bana som på bulten.

Ska fan gjuta ett fartgupp mitt på bulten enbart för o slippa såna här filmer, konstigt att folk som bor där blir irriterade verkligen:fatta!
Ja och filmer från bulten känns som om det redan är gjort. hundra ggr.

Finns det ingen som outlaw'ar och kör med hidden watch?. När jag var ung så kunde man smyga med sig en Moraklocka med lite tur.

valmers skrev:
2356355 Klockat av "en polare på läktaren, med mobilen". Det gick visst 1.23, men det var ju ett par hojar i vägen och en vattenpöl i Ejes, så 1.18 "borde" det ha gått. :rolleyes:

F-n klockrent svar:D :tummenupp
Säkert så var tänkt, att man "drar" av lite tid för vad man BORDE kunnat Prestera, 5 sekunder hit el dit på en bana är en evighet..på 12 varv är man 1 minut efter och man börjar bli varvad av snabbare förare, bara det när han berättade detta så stod en kille brevid som körde 1:17 på kvalet till erf, som nött åsen många ggr, så kommer en newbie med rykande färsk lapp o säger detta, ingen sa något men lite udda leenden blev det..

Körtkort säger inte så mycket om man är snabb, el ålder på föraren(Philip Backlund, är bra ex på det)men där finns det kvitto på snabbhet:tummenupp .

*DanTheMan* skrev:
2356375 Nja knappast!!
Låg bakom dig ett par varv o det var inga 1.30 tider där inte.
Körde ifatt och om dig så du kanske körde 1.35 när ingen annan var där :lol

sandstream skrev:
2356951
Körde ifatt och om dig så du kanske körde 1.35 när ingen annan var där :lol
Hur kan du och DTM diskutera vilket tempo som hölls, när lap timer inte var tillåten? Räknade ni sekunder högt för er själva?

*DanTheMan* skrev:
2355009 Sista passen på Gotland körde jag på 1.35...
Vad för märke har du på din laptimer?

valmers skrev:
2357074 Hur kan du och DTM diskutera vilket tempo som hölls, när lap timer inte var tillåten? Räknade ni sekunder högt för er själva?
Läs dialogen igen. Läs rätt.

Last edited:
*DanTheMan* skrev:
2357099 Min laptimer heter Panasonic o används för att få rörliga bilder.
Sen e det bara att sitta framför burken med klocka.No problems !!
Jag förstår. När Sandstream körde om dig så var det ca 1.40-tider. Sedan när du var ensam dagen därpå så kapade du fem sekunder - enligt gökuret du klockade filmen med?

Verkar enklare med laptimer, men vad vet jag :)

*DanTheMan* skrev:
2357150 Har ingen aning vilken tid jag körde på bakom Sandstream.
1.40 e taget lite ur luften o baserat på att jag inte körde fullt första 2 dagarna på GR. Att kapa 5 sekunder då är inga problem.

O nä det e inget gökur jag sitter med utan en äggklocka.
Mobiltelefon är dock det mest idealiska, särskilt om det ringer samtidigt. Då kan man slå av tidtagningen under tiden man pratar, för att sedan återuppta den. Ger oslagbara varvtider.

Last edited:
*DanTheMan* skrev:
2356995 Hade du vänt dig om hade du sett att jag låg 1 meter bakom dig,,,o det var definitivt inget 1,35 tempo,snarare 1.40.
Jag vände mig om när jag gick in i depån och då var du inte där :va
*DanTheMan* skrev:
Dessutom så var det 3:e dan jag började köra på ordentligt men såg tyvärr inte dig på banan då.
Jag låg nog en bit före ;)

Hoppas du fortsätter med banåkandet för då lär vi synas på någon körning.
Men då kommer du väl att skylla på gammal hoj, dåliga däck, lite sömn eller något annat :tungan

Hmm pojkar pojkar

Kul läsning hehe

Skulle vara kul o se er båda på samma bana sammtidigt. Kommer nån av er till Mantorp 25 aug eller gälleråsen 11 sep?

Har bara sett herrn på blå mc o d gick inte sakta. Bana är ju perfekt att "mäta"sig med om man är snabb,eller tror uppskattar sig själv som snabb.

:corn

Victor skrev:
2355671 Men vad fan är det frågan om? Ghostrider vill göra trafik säkerhets filmer, Mattias flänger med glädje landet runt i skåpbil för att köra bana och du ska bara glida?
Snart kommer väl tjejen hem med en strap-on och ska visa mig hur det ska gå till....

:D :) :tummenupp :yoparty :tungan

*DanTheMan* skrev:
1.40 e taget lite ur luften o baserat på att jag inte körde fullt första 2 dagarna på GR.

Hade dåliga däck, gammal hoj, kass mage, håret låg fel under hjälmen, dåligt väder, hundar som sprang på banan..etc..etc

Fan vad ursäkter de finns bara man letar:tungan

Som ja minns de var Sandis en av snabbare i snabbaste gruppen o du låg långt efter honom om man nu nödvändigtvis måste mäta dicken!

Last edited:
*DanTheMan* skrev:
2355009 Sista passen på Gotland körde jag på 2.35 vilket jag e jävligt nöjd med med tanke på förutsättningarna.
Förövrigt e galet gasande på gatan passe för min del då man fått riktigt sug efter banåkning.
Låter förnuftigt DTM:tummenupp

Jag börjar bygga banhoj inom några veckor.. Hinner nog inte bli så mkt körning i år, men till våren. Lovar ingenting. Men det som motiverar är kunna få chansen att sätta duck-tejp över käften på många s k banrävar som tror de regerar, bara för de kör bana :slicka

Åkte för övrigt bulten "rätt-vänt" samma dag som jag sålde hojen, förra onsdagen - 4,57 stanna stopuret på..med en bärplockares bil parkerad vid kalhyggeskurvan. Kunde blivit bombrepa om ingen bil varit ivägen..

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back