Torsdagsträning - Slingerbulten 28/7

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date
Hulken_1 skrev:
2337981 Bulten är mest en massa svarta spår av tjära som blöder och en massa lagningar. Slutsats: Den är inge bra i år heller :4skrika
Det går å åka fort ändå :rolleyes:

*DanTheMan* skrev:
2341650 Nja med det där tempot blir inga barn gjorda :va
Körde just samma sträcka som på teasern 10 sek snabbare o var inte i närheten av nån sub 4.52 repa.Kan gissa att repan på teasern hamnar på 5.20-5.30.
För att köra sub 5 nu krävs fan så mycket bättre underlag alternativt ett snabbt redigeringsprogram,,,den 3:e delen på teasern e ju enda biten som fortfarande går att gasa någorlunda fullt på.

Körde 5,20 idag och ibland undrar man om det inte är som du säger. Efter alla pungsmällar så blir det nog fan inga barn gjorda.

*DanTheMan* skrev:
2341650 Nja med det där tempot blir inga barn gjorda :va
Körde just samma sträcka som på teasern 10 sek snabbare o var inte i närheten av nån sub 4.52 repa.Kan gissa att repan på teasern hamnar på 5.20-5.30.
För att köra sub 5 nu krävs fan så mycket bättre underlag alternativt ett snabbt redigeringsprogram,,,den 3:e delen på teasern e ju enda biten som fortfarande går att gasa någorlunda fullt på.
De är riktigt kasst väglag.. åkt ett par repor på mitten 50'sec 4 min denna sommaren. Kvällen vi filma sist, kändes inge bra alls. Men de kanske blir mer filmande fast med annan hoj, styrdämpare å lite skit, man börjar ju nästan behöva det där.

:rolleyes:

teaser-repan gick på 5,04 :3freak :3freak men det kändes inte värt att slänga upp, kass bildkvalitet och massor sol i ögonen första sträckan innan långa rakan..

Last edited:
IronMike skrev:
2345713 De är riktigt kasst väglag.. åkt ett par repor på mitten 50'sec 4 min denna sommaren. Kvällen vi filma sist, kändes inge bra alls. Men de kanske blir mer filmande fast med annan hoj, styrdämpare å lite skit, man börjar ju nästan behöva det där.

:rolleyes:

teaser-repan gick på 5,04 :3freak :3freak men det kändes inte värt att slänga upp, kass bildkvalitet och massor sol i ögonen första sträckan innan långa rakan..

Trodde först det var tidigt på morgonen med tanke på så gles trafik, men det skulle vara idiotiskt med tanke på djuren rör sig mer då, samma sak sent på kvällen, med lågt stående sol..."Zenit"-repa så slipper du solen som störande element ialla fall, samt massa djur o skit(men kanske ungar, pensionärer som svänger ut framför dig, unga tjejer på hästar, familjer som går med barnvagnar etc.

Är det kasst väglag varför chansa att slå en tid som är i princip omöjlig att ta?

sporTlovEr skrev:
2345944 Trodde först det var tidigt på morgonen med tanke på så gles trafik, men det skulle vara idiotiskt med tanke på djuren rör sig mer då, samma sak sent på kvällen, med lågt stående sol..."Zenit"-repa så slipper du solen som störande element ialla fall, samt massa djur o skit(men kanske ungar, pensionärer som svänger ut framför dig, unga tjejer på hästar, familjer som går med barnvagnar etc.

Är det kasst väglag varför chansa att slå en tid som är i princip omöjlig att ta?
Rekord är till för att tas... Vi ska filma mer. Fler repor, åt andra hållet också. Vad jag vet är bästa tid på film 4,52, det är ingen omöjlighet under rätt förhållanden i dagsläget. Det har iofs redan körts, men inte de gånger vi råkat sätta på en pennkamera :rolleyes:

Vi ska testa med ny hoj inom kort..styrdämpare kan underlätta nuvarande väglag, sen blire en mer effektstark hoj & bättre bromsar för att kompensera taskiga väglaget.

Är det bara jag som känner att det här är en smula pinsamt?
Ironmike, kan du inte för din egna skull sluta att försöka spela Allan?
Du är kanske sansad IRL men här på forumet framstår du ju som en ung tonåring med ett extremt hävdelsebehov. Och det blir inte värre av att du försöker bevisa hur snabbt du kör med filmer där det går långsamt.
För det går verkligen långsamt, jag är inte snabb själv men någon form av "ooh"-känsla ska man få av fortåkarfilmer.
Det vore väl synd att käka asfalt bara för att vilja vara som dom stora killarna?

Victor skrev:
2350164 Är det bara jag som känner att det här är en smula pinsamt?

Nej, det finns förmodligen flera. :rolleyes:

JärnMicke,
Varför inte bemöda sig med att lasta skrotet i en trailer och dyka upp på någon bandag. Vore kul att mäta sig med de räsers från vår kära huvudstad som hörs och syns mest på detta forum. Antagligen så kommer jag bli söndervarvad, utskrattad och bortgjord till den milda grad att jag inte törs visa mig förrän i april -07 men det bjuder jag gärna på. :tummenupp

Sätt sub 1.15 på åsen istället. Jag finns där den 29-30 aug om du känner för att gå ner i tempo och köra ett pass i mellangruppen. Om inte annat kan du få spåra åt mig. :)

Victor skrev:
2350164 Är det bara jag som känner att det här är en smula pinsamt?
Ironmike, kan du inte för din egna skull sluta att försöka spela Allan?
Du är kanske sansad IRL men här på forumet framstår du ju som en ung tonåring med ett extremt hävdelsebehov. Och det blir inte värre av att du försöker bevisa hur snabbt du kör med filmer där det går långsamt.
För det går verkligen långsamt, jag är inte snabb själv men någon form av "ooh"-känsla ska man få av fortåkarfilmer.
Det vore väl synd att käka asfalt bara för att vilja vara som dom stora killarna?
Ja tyvärr blire inte så mkt mer fartkänsla på bulten..ett par sek hit eller dit på repa som är ca 5 min lång. Man kanske skulle ha med hastighetsmätare? farten ligger för det mesta kring, eller över 160.

Ung tonåring.. *mEn PlEaSe AsSå*

påstår inte att jag är någon kungarnas kung, lite ironi...folk har i alla tider sen bulten asfaltslades, ikappkört, eller haft ett tidtagarur med i bilden. Jag började köra bulten 1999, det är inte första året som jag som ngn newbie, bara vill åt ett rekord.

Det är en kul grej bara....

MrRoadSnail skrev:
2350240 Jag finns där den 29-30 aug om du känner för att gå ner i tempo och köra ett pass i mellangruppen. Om inte annat kan du få spåra åt mig. :)
Vi kan tävla på isle of man istället, så gör vi en kompromiss? ..no offence, men jag ser inget nöje med att nöta varv efter varv på flack bana utan hinder. charmen med hoj finns på gatan enl mitt tycke.

Last edited:
Gulleplutt skrev:
2352190 fjortisar filmar när de kör hoj......höll på med sånt förra året men nu e jag 15
:tummenupp jä, tufft. var kan man tanka dina filmer då ? måste gå superduperfort.. men skit i filmen, kom ner å åk litegrand så kan du säkert visa mig bättre spårval

IronMike skrev:
2352177 Ja tyvärr blire inte så mkt mer fartkänsla på bulten..ett par sek hit eller dit på repa som är ca 5 min lång. Man kanske skulle ha med hastighetsmätare? farten ligger för det mesta kring, eller över 160.

påstår inte att jag är någon kungarnas kung, lite ironi...folk har i alla tider sen bulten asfaltslades, ikappkört, eller haft ett tidtagarur med i bilden. Jag började köra bulten 1999, det är inte första året som jag som ngn newbie, bara vill åt ett rekord.

Det är en kul grej bara....

Vi kan tävla på isle of man istället, så gör vi en kompromiss? ..no offence, men jag ser inget nöje med att nöta varv efter varv på flack bana utan hinder. charmen med hoj finns på gatan enl mitt tycke.

Hmmm hinder ? Du menar bilar och så? Bara nyfiken..''//Mange

MrRoadSnail skrev:
2350240 Nej, det finns förmodligen flera. :rolleyes:

JärnMicke,
Varför inte bemöda sig med att lasta skrotet i en trailer och dyka upp på någon bandag. Vore kul att mäta sig med de räsers från vår kära huvudstad som hörs och syns mest på detta forum. Antagligen så kommer jag bli söndervarvad, utskrattad och bortgjord till den milda grad att jag inte törs visa mig förrän i april -07 men det bjuder jag gärna på. :tummenupp

Sätt sub 1.15 på åsen istället. Jag finns där den 29-30 aug om du känner för att gå ner i tempo och köra ett pass i mellangruppen. Om inte annat kan du få spåra åt mig. :)

Tror inte det är någon större fara...pratade med en ung kille som tog körkort på mc i maj i år, han tyckte det gick halv-illa på Åsen då han körde på 1:18 med sin SV 1000...(ingen racinglicens, bandag/trafikdag, undrar vem som tog tiden första gång(erna)n i år han kört bana med mc överhuvudet taget...). men det var inge bra för han skrapade sönder ljuddämparna, tack vare de djupa nedläggen....har aldrig hört talas om likande, men t om jag skulle vilja köra ett pass samtidigt bara för att se, det visar sig smärtsamt fort om man kan köra fort på bana.

Posörer o wannabies och kvacksalvare kommer nog alltid att finnas, men vissa törs nog inte komma ur garderoben på allmänna tillställningar o visa upp sig...

Last edited:
IronMike skrev:
2352177 Ja tyvärr blire inte så mkt mer fartkänsla på bulten..ett par sek hit eller dit på repa som är ca 5 min lång. Man kanske skulle ha med hastighetsmätare? farten ligger för det mesta kring, eller över 160.

Ja, självklart gör du som du känner att du vill.
Det jag menade var bara att en såndär film inte imponerar på mig iallafall och det är ju verkligen dumt att du riskerar hoj+hälsa bara för att göra en film. Som ändå folk småfnissar åt.
Generellt är åkarfilmer filmade av gatknuttar skräp. Hojen lutar knappt i kurvorna, alla gasar först när det är helt rakt och förarna rollar av på gasen låååångt innan dom bromsar.
Jag försöker inte moralisera eller säga åt dig på jantevis, jag tycker bara det är pinsamt helt enkelt.

Last edited:
Vart ligger bulten....

Rätta mig om jag har fel, men går inte bulten från västerhaning/tullinge bort mot tumba/södertälje.... ?? I vilket fall är denna väg bra att att köra snabbt på som nybörjare om man tycker om och krama träd........... Lycka till... d behövs

sporTlovEr skrev:
det visar sig smärtsamt fort om man kan köra fort på bana.
Posörer o wannabies och kvacksalvare kommer nog alltid att finnas, men vissa törs nog inte komma ur garderoben på allmänna tillställningar o visa upp sig...

DTM var ju på Gotland o körde, minns inte riktigt vad han presterade. Om han var lika snabb på bana som på bulten.

Ska fan gjuta ett fartgupp mitt på bulten enbart för o slippa såna här filmer, konstigt att folk som bor där blir irriterade verkligen:fatta!

*DanTheMan* skrev:
2355009
Förövrigt e galet gasande på gatan passe för min del då man fått riktigt sug efter banåkning.

Men vad fan är det frågan om? Ghostrider vill göra trafik säkerhets filmer, Mattias flänger med glädje landet runt i skåpbil för att köra bana och du ska bara glida?
Snart kommer väl tjejen hem med en strap-on och ska visa mig hur det ska gå till....

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back