torsdagsåka i anja-tempo, 11/9, någon?

anja skrev:
UPP till tvättstugan? brukar man inte rusa NER till tvättstugan?

.. jo vanligtvis.. men jag bor ju i slummigaste kåken i Slöddertälje centrum, och för att öka risken för vattenskador har man placerat tvättmaskinen (som bara är en till antalet) på vinden.. :rolleyes:

anja skrev:
UPP till tvättstugan? brukar man inte rusa NER till tvättstugan?

Är kanske inte alla som har råd att bo UPPE i en lägenhet (Dyrt försäkra hojar numera och hyran/insats på en lägenhet är inte att förakta.... :p ) Vet IOFS inte hur Anneli.a bor.. jordhåla, skokartong? Länge sedan jag besökte Södertälje och uppdaterade mig kring aktuell bostadsstandard.. :eek:

/B

benkar skrev:
Är kanske inte alla som har råd att bo UPPE i en lägenhet (Dyrt försäkra hojar numera och hyran/insats på en lägenhet är inte att förakta.... :p ) Vet IOFS inte hur Anneli.a bor.. jordhåla, skokartong? Länge sedan jag besökte Södertälje och uppdaterade mig kring aktuell bostadsstandard.. :eek:

/B

... nog för att lägenheten inte är större än en skokartong, men den ligger centralt i tokstan på andra våningen faktisk, och innfattar också en massa underliga grannar (särskilt en) som flyttar ut genom fönstret, spelar "all around the world" med Lisa Stansfield fem timmar i sträck i samband med dambesök, står i kalsonger o paraply :skrämd , när jag kommit hem från mitt extra-jobb mitt i natten, och som förföljer en i bara strumplästen osv. För att inte tala om helgerna när frälsningsarméns orkester travar förbi och spelar högt, o hellre än bra när man försöker sova ut.. ska jag fortsätta?.. :eek:
Jag vill flytta! :o !! Någon som vill ha en trevlig hyresgäst?!..

Anneli.a skrev:
... nog för att lägenheten inte är större än en skokartong, men den ligger centralt i tokstan på andra våningen faktisk, och innfattar också en massa underliga grannar (särskilt en) som flyttar ut genom fönstret, spelar "all around the world" med Lisa Stansfield fem timmar i sträck i samband med dambesök, står i kalsonger o paraply :skrämd , när jag kommit hem från mitt extra-jobb mitt i natten, och som förföljer en i bara strumplästen osv. För att inte tala om helgerna när frälsningsarméns orkester travar förbi och spelar högt, o hellre än bra när man försöker sova ut.. ska jag fortsätta?.. :eek:

:rofl

anja skrev:
:hej
men du har ju potential att bli supersnabb!

...njae.. där håller jag nog inte med.. kan ju skrämma slag på mig själv när jag kör, är inte alls lika feg när jag sitter bak... :rolleyes:

Anneli.a skrev:

MERA MERA... Gratis musik är inte att förakta, och att grannen har paraply och kalsonger är ju mer än naken.. om min granne en tappa upp, till vänster skulle vara klädd SÅ, så... :p

Förslag, vi slår ihop våra Skokartonger till en stor skokartong! :crash

/B

benkar skrev:
MERA MERA... Gratis musik är inte att förakta, och att grannen har paraply och kalsonger är ju mer än naken.. om min granne en tappa upp, till vänster skulle vara klädd SÅ, så... :p

Förslag, vi slår ihop våra Skokartonger till en stor skokartong! :crash

/B

... den här grannen vill jag INTE se naken, jag har fått mardrömmar för mindre :skrämd .. samma granne blir hämtad av polisen emellanåt, oftast i samband med att han håller på o kasta ut möblemanget på gatan, han har också sat eld på sin stereo o vädrat ut röken i trappuppgången, HAMRA :smasha vill han också göra typ mitt i natten. De underliga är att de flesta ggr de är livat i byggnaden jag bor är när man typ ska upp o tävla dagen efter eller nåt.. :fatta!

Tro mig, ja flyttar snart upp till nån parkbänk i tokholm istället, de kanske e kallt till en början, men de måste fan kännas säkrare..

Anneli.a skrev:

Tro mig, ja flyttar snart upp till nån parkbänk i tokholm istället, de kanske e kallt till en början, men de måste fan kännas säkrare..

Har ett tomt källarförråd på runt 5 kvm, medeltemp på cirka +17C, kanske bättre än en parkbänk? Med en fotoaffish på ena kortväggen så kan nog "rummet" upplevas som relativt rymmligt!

Extra option är att jag tjyvkopplar dit lite el till sänglampan, och vem vet, går kanske trycka in lilla GSXn i ett hörn också!

/B

benkar skrev:
Har ett tomt källarförråd på runt 5 kvm, medeltemp på cirka +17C, kanske bättre än en parkbänk? Med en fotoaffish på ena kortväggen så kan nog "rummet" upplevas som relativt rymmligt!

Extra option är att jag tjyvkopplar dit lite el till sänglampan, och vem vet, går kanske trycka in lilla GSXn i ett hörn också!

/B

Taget!.. :crash
(får jag ta med mig alla mina husdjur?..)

Anneli.a skrev:
Taget!.. :crash
(får jag ta med mig alla mina husdjur?..)

Husdjur helt OK, bara dom trivs ihop med alla mina dammråttor! (Obs! Dammråttor i källaren... Jag har givetvis inga dammråttor i min lght, är en ordningsam herre i sina bästa år som städar/dammsuger varje lördag, även mitt i sommaren, när det är hojsäsong... :crash )

/B

anja skrev:
det var roligt!
tack till...
...roller för att mattias fick låna motorcykel
...AceN som följde med och lämnade tillbaka motorcykeln till roller (roller är ju farlig)
...teddy som är trevlig. :hej
...pvcmaneten som lagade kanongod middag mitt i natten
...anneli som hade med sig sin söta hund till pvcmaneten
...micke som hade finfin motorcykel som man kan titta på och
...mattias för att han har lärt mig köra i anja-tempo.
dethär gör vi om!

Jes, det var multo najs igår, trots höst-slippriga vägar bitvis. Tack Anja :bow . Tack också Micke för snabblånet av mullerduccen, alltid lite exotiskt med Duccar sådär. Och ursäkta att vi hetsade ifrån där på Huddingev, den är ju så jäkla tråkig annars.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman