Nån som vill förklara hur en sådan funkar?
Jag har förstått att XR600 har en dylik (olja i ramen + i motorn)
Det ska tydligen alltid finnas oljetryck oberoende av vinkel på hojen.
Jag tycker det verkar konstigt då jag rasat två XR motorer, och har skyllt det på allt bakslangsåkande.
Vad kan haverierna bero på om inte slangningarna?
Har tänkt på att oljan kan ha blivit överhettad när jag stått i kö och förlorat de smörjande egenskaperna?
Kan jag ha tankat i fel olja? Det ska väl inte ha så stor betydelse på slitaget, bara det är motorolja!?
nån annan teori?
Jag har förstått att XR600 har en dylik (olja i ramen + i motorn)
Det ska tydligen alltid finnas oljetryck oberoende av vinkel på hojen.
Jag tycker det verkar konstigt då jag rasat två XR motorer, och har skyllt det på allt bakslangsåkande.
Vad kan haverierna bero på om inte slangningarna?
Har tänkt på att oljan kan ha blivit överhettad när jag stått i kö och förlorat de smörjande egenskaperna?
Kan jag ha tankat i fel olja? Det ska väl inte ha så stor betydelse på slitaget, bara det är motorolja!?
nån annan teori?