Torrents A B C

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Skaffade nyss swetorrents, fattar inte ett skit.

Läste någon FAQ, står att man skall sedda 39 mb i requestens tracker-ratio jalla jalla. :tomten

Vore snällt om någon kunde skriva väldigt basic hur man börjar.

Nu har jag lyckats ladda ned lite, men allting heter .torrent går ju inte att titta på. :huvet

Last edited:
Det som du tankar hem från swetorrents är bara en "text-fil"
*.torrent öppnar du sedan med ett lämpligt torrent program som t.ex Bitcomet,utorrent,

Nu har jag inte varit inne på swetorrents, men om det är en privat tracker med ratio-system, så kan man säga så här:

1, som ny på en tracker, så börja inte tokladda dvdr... förmodligen så har du en väntetid tills du får tillgång till dom nyaste filmerna m,m
i och med att du har väntetid, så kommer det flesta av användarna vara klara med sina nedladdningar innan du ens har börjat din & då har du inte chansen att kunna ladda upp något av det som du har laddat ner..

2, Ratio=medeltalet på allt som du har laddat ner & allt som du har laddat upp
+1=du har laddat upp dubbelt så mycket som du har tankat ner
-1=du är utsparkad & bannad!

3, leetchar=tankar ner(download),seedar=tankar upp (upload)

4, kolla runt lite på DC eller någon annan tracker om du kan hitta samma film/spel what ever som finns på swetorrents & ta det därifrån för att sedan kunna bygga upp en bra ratio, oftast så är det så att om man kommer upp över 1 i ratio, så blir man "Poweruser" & då har man ingen väntetid på nya filmer m,m

5, Ett tips för att höja din ratio är att tanka ner bara en del av en torrent (t.ex sample´n) & sedan bara dela ut den för att höja din ratio!

Hoppas detta hjälpte dig lite!
//Gumpa

Gumpa skrev:
Det som du tankar hem från swetorrents är bara en "text-fil"
*.torrent öppnar du sedan med ett lämpligt torrent program som t.ex Bitcomet,utorrent,

Nu har jag inte varit inne på swetorrents, men om det är en privat tracker med ratio-system, så kan man säga så här:

1, som ny på en tracker, så börja inte tokladda dvdr... förmodligen så har du en väntetid tills du får tillgång till dom nyaste filmerna m,m
i och med att du har väntetid, så kommer det flesta av användarna vara klara med sina nedladdningar innan du ens har börjat din & då har du inte chansen att kunna ladda upp något av det som du har laddat ner..

3, leetchar=tankar ner(download),seedar=tankar upp (upload)

4, kolla runt lite på DC eller någon annan tracker om du kan hitta samma film/spel what ever som finns på swetorrents & ta det därifrån för att sedan kunna bygga upp en bra ratio, oftast så är det så att om man kommer upp över 1 i ratio, så blir man "Poweruser" & då har man ingen väntetid på nya filmer m,m

5, Ett tips för att höja din ratio är att tanka ner bara en del av en torrent (t.ex sample´n) & sedan bara dela ut den för att höja din ratio!

Hoppas detta hjälpte dig lite!
//Gumpa
kunde inte sagt det bättre själv ...... STICKY ......... eller inte .... olagligt ju ...... fyfy

Mr K skrev:
kunde inte sagt det bättre själv ...... STICKY ......... eller inte .... olagligt ju ...... fyfy

Nej fildelning i sig är inte olagligt - det är innehållet som _kan_ vara olagligt att dela ut. Så att så länge vi pratar om filmer och musik som inte är copyright/upphovsrätts-skyddade är det OK (samt metoderna för att fildela dessa) :tummenupp :)

TomK skrev:
Nej fildelning i sig är inte olagligt - det är innehållet som _kan_ vara olagligt att dela ut. Så att så länge vi pratar om filmer och musik som inte är copyright/upphovsrätts-skyddade är det OK (samt metoderna för att fildela dessa) :tummenupp :)
jättesant .... man vem använder det ÄRLIGT till lagligt material?

lånar lite.

är det någon som kan säga vad "peer" är för något?

Gumpa skrev:
Det här systemet har jag inte sett. Brukar inte ration vara uppladdat/nedladdat ?
Alltså 0 betyder inget uppladdat, 1 betyder lika mycket upp/ned, 2 betyder dubbelt upp mot ned osv.

Bearing skrev:
Det här systemet har jag inte sett. Brukar inte ration vara uppladdat/nedladdat ?
Alltså 0 betyder inget uppladdat, 1 betyder lika mycket upp/ned, 2 betyder dubbelt upp mot ned osv.

Helt riktigt.

Tackar så jättemycket! :Bugar Nu har jag en fair chance att skaffa lite icke upphovrättsligt skyddat material.

Bifogat

• Breaking the law..jpg
    Breaking the law..jpg
    2.6 KB · Visningar: 94
Bearing skrev:

Ahh, hade nog lite otur när jag tänkte.. :huvet
jepp, det var så jag menade, fast det vart nog lite fel! :va

whitesnake skrev:
är det någon som kan säga vad "peer" är för något?

Peer är någon annan (fildelare i detta fall) som du har trafik mot direkt utan omvägar (proxies el.dyl.).

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back