Torre-problem

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har alltså då slangat hem en semesterfilm som någon annan har gjort i form av en sån häringa modern torrent.
Nu har jag en hel mapp med muppiga filer som heter *.bup *.vob och *.ifo.

Vad gör jag nu för att få en film av skiten?

Andra icke olagliga filmer jag har slangat hem har varit färdiga filmer när dom har landat.

Jag är inte dator-expert om det inte framgick....

Vill du bränna ut den på dvd eller bara se den? Filerna du har är dvd-filer. VOB är rena mediefiler som kan spelas i de flesta mediaspelare i datorn, men de är normalt bara 1GB/st. Alltså måste någon av filerna "länka samman" dessa till en hel film, och det är det som IFO gör. BUP har jag glömt vad den gör.

Oavsett vilket, de ligger säkert i en mapp som heter VIDEO_TS. Du kan se filmen i exempelvis PowerDVD genom att välja "öppna DVD filer från hårddisk" och välja den mappen.

Vill du bränna ut dem så DVD går det säkret bra med t.ex. Nero, men eftersom jag inte har en DVD-brännare kan jag inte säga exakt hur man gör. Antagligen är det bara att dra in VIDEO_TS och AUDIO_TS mapparna till bränningsdelen i Nero och köra på, precis som det bara är att dra in WAV-filer för att bränna en CD.

Du bör också kunna göra om filpaketet till en *.ISO eller *.IMG om du föredrar det.

Va f-n, det var ju bara att be VLC öppna mappen ju...

Man lär sig något nytt varje dag, undra hur många filmen jag har deletat för att det har sett ut så där....

Tackar för tipsen, nu har jag lite att kolla på

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...