Torr i halsen, kan fan inte sova!!

Nu när du tar upp det Krigge, jag har också haft dom problemen typ senaste 2 åren, innan dess så var det ok, men nu e det ett helvete. Fast jag drabbas av skiten varje natt, vaknar flera ggr per natt och har inte minsta gnutta saliv i munnen, allting e snustorrt och tungan typ fastnar i gommen, jävligt obehagligt är det. Man försöker få fram saliv o gör nån sorts sväljrörelser och det bara river i halsen, fattar inte varför det är så här?

Visste inte att man kunde vara allergisk mot sängkvalster....hur vet man om man är det då? Går det att ställa diagnos, och vad gör man isf för att motverka detta?

De käkar gamla hudflagor. Man blir allergisk mot dess avföring. Byt sängkläder minst 1 gång i veckan. Häng upp/ut täcke/kudde/madrass och vädra det varje dag. De dör av kyla, så vintertid kan man lägga ut sängprylarna på altan/balkong minst 1/2 timme.

Består problemen trots det, kolla HbA1c, dvs din blodsockernivå (som man kan se genomsnittet över lång tid). Din lokala hälsovårdscentral vill ha 80 spänn (utan förbokning) för att kolla din blodsockernivå (som ska vara på fastande mage, dvs ät inget efter kl 22 kvällen före och ät inget på morgonen, dricka vatten kan du dock - men INGET med någon form av energi i). Brukar vara öppet mellan 8.00-9.30.

andersbrink skrev:
De käkar gamla hudflagor. Man blir allergisk mot dess avföring. Byt sängkläder minst 1 gång i veckan. Häng upp/ut täcke/kudde/madrass och vädra det varje dag. De dör av kyla, så vintertid kan man lägga ut sängprylarna på altan/balkong minst 1/2 timme.

Består problemen trots det, kolla HbA1c, dvs din blodsockernivå (som man kan se genomsnittet över lång tid). Din lokala hälsovårdscentral vill ha 80 spänn (utan förbokning) för att kolla din blodsockernivå (som ska vara på fastande mage, dvs ät inget efter kl 22 kvällen före och ät inget på morgonen, dricka vatten kan du dock - men INGET med någon form av energi i). Brukar vara öppet mellan 8.00-9.30.
Tack Anders för det e fan så jobbigt med den här skiten, har trott ganska länge att jag inte tål socker så bra då jag blir tvärtemot vad man ska bli av socker. Får ingen energi utan blir slö som fan av socker.....

Ravetrancer skrev:
Får ingen energi utan blir slö som fan av socker.....

För mig gick det så långt att immunförsvaret kollapsade och jag fick elaka infektioner på händer och armar. Efter bara 3 veckors motion hade jag ett Hba1C som bara var lite förhöjt, nu med 5 månaders motion (bara promenader, inget spring) är HbA1c nere på hälsosamma på 5.3. Käkar numera 3 ggr (yepp, TRE gånger) mer än tidigare, trots det har jag gått ned 10 kg! Ämnesomsättning... och numera sover jag 8 timmar mot bara 5 timmar tidigare.

/kall om fingrarna 4 gånger per dygn (dvs bra ämnesomsättning)

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back