Torkat blod och inälvor idag! Äckligt!!

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
På väg hem från Sigtuna idag via Örsundsbro-Sulas-Lurbo (jag var på fest inatt...) så smällde jag med en fågel i 120 på Balingstavägen! :eek:

Såg en gulaktig sparvliknande sak flyga upp och jag hann precis ducka lite annars hade jag kanske spräckt visiret! Fick den klockrent i pannan! För eventuella djurvänner så kan jag meddela att den torde ha gjutit en omedelbar död eftersom den fanns lite varstans på mig, på tankväskan och på hojen. :fakta

Visiret nerblodat, skinnstället befläckat! Blä! :zpy

...skinnstället befläckat! Blä! :zpy
Befläckat? :p

Usch så vidrigt. Tur som fan att du inte däckade eller vinglade av vägen!

Jag har faktiskt funderat på hur det skulle kännas att krocka med en te.x. kråka i 120 km/h. Känner man något alls eller blir det bara svart?

BTW. Skulle inte du till riksgränsen?! :confused:

Jag har klippt en småfågel i 250km/h. Som tur var tog den på armbågsskyddet, men fågeln delade sig i två delar och såg allmänt trött ut efter den smällen. Jag vill inte tänka på hur det hade känts om jag fått den på bröstet eller axeln.

En kompis tog en koltrast i 170 med hjälmen. Förutom blod och smet överallt så blev det en sådan smäll att min kompis spräckte läppen mot integralen. Det var inte roligt intygar han.

Re: Re: Torkat blod och inälvor idag! Äckligt!!

JoS skrev:
Befläckat? :p

Usch så vidrigt. Tur som fan att du inte däckade eller vinglade av vägen!

Jag har faktiskt funderat på hur det skulle kännas att krocka med en te.x. kråka i 120 km/h. Känner man något alls eller blir det bara svart?

BTW. Skulle inte du till riksgränsen?! :confused:

Tur att vi kör sporthoj och inte HD med tanke på hur det skulle kännas med öppen hjälm :eek:

n'lasse: Du skrämde mig där.. Trodde det var någon bikers inälvor :(

Jag plockade en småfågel som kom flygande i 160 knyck (eller om det var jag som körde så fort...) med överarmen förra sommaren. Det gjorde ont och fågeln kom undan utan att hinna känna ett enda dugg, den mest yrde omkring.

Skata i 200 blås på axeln, tur att man har hårda skydd, humlor blir jättestora när dom träffar visiret :D

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman