tordagstouring

Torsdagsåkning!

Jag vill oxå följa med!!! Attans att man ska ha en karl som intkan hålla sig hemma utan måste vara på semester och sitta och :öl med alla sina kompisar medan jag själv drar in pengar till hushållet....

Ha det så kul, och kör försiktigt!!!

/Nilla

Antar att jag var först hem! =)

Tack för en riktigt trevlig tur, o lagom tempo för det flesta misstänker jag! Visst lite fortare kunde det gått på sina ställen, men det var som sagt lagom tempo för att hinna se lite o känna på vägarna!

Tack igen, blir säkert fler ggr jag försöker att åka med er!

/Niklas
("Färgglad" Gixxer)

Yammaretta skrev:
Appropå ingenting, n`Lasse åkte du i Söderköping i lördags? Den va en blå daytona med lika s-ställ som du har som körde om mig och dottern i kön vid broöppningen där(på fel sida :D ) va bra lik din hoj!
Stämmer bra det! :hej :tummenupp Körde väl om sisådär en 100-200 bilar i den kön. Fan vad ni måste ha fått vänta länge :eek:

Kom från Västervik där jag hälsat på en polare efter bandagen på Sviesta i fredags. :D

Roadmap för touringtur 2003-07-17

Startpunkt är Lelles. Ta Bolandsgatan och sedan Stålgatan öster ut. Passera Rörby och E4-bygget och åk fram till Almungevägen (282:an).

Ta av mot öster. Åk Almungevägen genom Almunge och efter klocktornet och den påföljande raksträckan (ca 1,5 km), ska man i nästa vänsterkurva, ta av höger mot Rånäs.

I ett fyrvägskors mitt ute i skogen, kan man åka rakt fram via grusväg eller alternativt ta en liten omväg till vänster. Sväng vänster, så kommer man sedan fram till 282:an. Ta höger. Åk 282:an ca 1,5km och sväng höger mot Rånäs. Nere i Rånäs, ta första vänster och i T-kors efter det, höger. Vill man ta en avstickare till vänster, så finns det en fin asfaltsväg upp till Bredvik och Norrbyggeby
("återvändsgränd"). Fortsätter man ner till höger, ska man i Råby, svänga vänster mot Rimbo. Ute på 280:an, ta av in mot Rimbo.

Fikapaus eller matbit i Rimbo.

Mitt inne i Rimbo, ska man ta ner söderut på 280:an och efter en knapp kilometer, sedan svänga av höger upp på en liten asfaltsväg (Smedsmora, Söderlund). Åk på norra sidan av sjön Sparren. i T-kors, ta vänster.

Kör mot Närtuna och Skepptuna (håll höger i första två vägkorsen och sedan vänster i det tredje). i T-kors, ta vänster (säkert skyltat mot
Arlanda eller Lunda). Sväng sedan strax höger mot Arlanda.

Framme vid väg 273, ta höger och efter 1,5km, ta vänster. Åk rakt fram i fyrvägskors, mot Östuna. Passera 77:an och åk Östunavägen hem mot Uppsala.

Finns det tid kan man ta en sväng in via Lagga och ut på Östunavägen igen och även åka via Linnes Hammarby.

campar skrev:
Antar att jag var först hem! =)

Tack för en riktigt trevlig tur, o lagom tempo för det flesta misstänker jag! Visst lite fortare kunde det gått på sina ställen, men det var som sagt lagom tempo för att hinna se lite o känna på vägarna!

Tack igen, blir säkert fler ggr jag försöker att åka med er!

/Niklas
("Färgglad" Gixxer)

Kunde inte sagt det bättre :tummenupp Jädra mysigt gäng dessutom, nu blir ni inte av med mig så lätt :crash

/Jon

TomK skrev:
Roadmap för touringtur 2003-07-17

Startpunkt är Lelles. Ta Bolandsgatan och sedan Stålgatan öster ut. Passera Rörby och E4-bygget och åk fram till Almungevägen (282:an).
...

Tackar Tom Guld värt och tack igen för en kanon tur!!
:) Jocke

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage