Jo det är så här att det läcker olja.. så jag tänkte fixa det i morgon förhoppningsvis. Funkar det med flytande packning där eller måste jag beställa en ny? En arbetskamrat påstod att det skulle räcka med flytande packning, men vad tycker ni?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
japp blir nog till att köpa en ny packning ändå..Ja ganska säker.. det liksom bubblar lite i packningen när den är igång ,om du förstår vad jag menar.Ghost skrev:Jag skulle köpa en ny packning.
Jag vet inte hur länge en "flytande" packning skulle klara sig i toppen, 5 sek?
Om inte annat så bygger packningen mer än vad packningsklistret gör så då vet du att ingenting tar i
som inte borde göra det efter att du har monterat ihop det igen,
vore ju dumt om ventilerna tog i kolven som är på väg upp bara för att du struntade i en riktig packning...
Är du SÄKER på att det är från toppen det läcker?
Jag trodde att min läckte därifrån men det visade sig vara packningen till transmissionskåpan.![]()
Topplock heter cylinder head och packning heter gasket... så rimligtvis heter det väl kanske: cylinder head gasketBart skrev:Vad heter topplockspackning på eng? nån som vet?
jo rimligtvis .. cylinderhead va?Ringrostig skrev:Topplock heter cylinder head och packning heter gasket... så rimligtvis heter det väl kanske: cylinder head gasket![]()
Sökte på Google på: "cylinder head gasket" och fick massor av träffar, så det verkar vara rätt. Jag kan troligtvis få tag i packningsmaterial, så kanske vi kan klippa till en packning, om det är av intresse. Men... som ghost skriver, att labba för mycket kan vara illa, bra om vi visste tjocklek på orginalpackningen iaf.
\\RR
Njaaaaäääääjj. Det kan man kanske tro, men engelskmännen vill gärna peta isär orden till absurdum, samtidigt som vi gärna gör motsatsen....men...men....sök Du på Google på "cylinderhead" och sedan på "cylinder head"...så får vi kanske höra sedan vad detta ytterst vetenskapliga experiment ledde fram tillBart skrev:jo rimligtvis .. cylinderhead va?![]()
ska riva den imorgon efter jobbet, kan kolla upp tjockleken då.. annars är det väl bara att beställa en ny..
Ok.. som jag sa när husan är igång så "bubblar" det från packningen typ..ypvs skrev:Cylinderhead gasket.
Och det räcker inte med packningsmassa. Det används för övrigt aldrig till att täta cylinder/topplock annat än av bakgårdsmekare med 142or eller Mustang Mambor.
Dock, det är fan inte vanligt att topplockspackningen läcker på Husor, är du säker på att det är från där och inte från ventilkåpan eller ventillocken?
Topplockspackningen kan du med mycket stor säkerhet använda 2 ggr på en Husa för övrigt, har aldrig råkat ut för nåt läckage efter de 100ggr jag plockat isär och satt ihop Husa motorer, iaf inte från där.![]()
Daniel
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden