Topplocksidentifikation

Inazuma

Hjärnskrynklare
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
Bandit 1200 S
Kan någon hjälpa mig att årgångsbestämma mitt topplock. Det är ett suzuki gsxr 1100 lock som skulle vara ett 91-92 när jag köpte det. Nu såg jag att ventiljusterningen är skruvat och inte schimsat som det brukar vara på 91-92. Det kommer från USA så det kan ju skilja sig, dvs. de hade skruvjustering på 91-92. Hur som haver så står det från vä. på undersidan (insugssidan) 18 på tvåan: Pat:771502, trean: en ring med 40 understreck c fyran: en ring med siffran 10 och understreck E. Där står också vita siffror som är målade 1-1026

Tacksam för hjälp

Tomas

Det kan vara en moddad 91-92 topp. Inte helt ovanligt med tanke på tillgången på trimkammar till nya toppen = 0.
Är det en vippa per nock, eller en vippa för två ?
Jag har själv en ombyggd shimstopp, ett plus är en aningen bättra utrormning på kanalerna.
Varför behöver du veta.

Hallå!

Det är två vippar per nock, vad betyder det? Jag har en GSX1200 99:a passar mina kammar rakt av då? Jag har R-kammar från en GRXR 750 89 insug och en gixxer 1100 avgas. Passar ventilerna också rakt av? Den är dessutom portad så jag hade ev. tänkt ha den till min 99:a

Mvh Tomas

J.J skrev:
Det kan vara en moddad 91-92 topp. Inte helt ovanligt med tanke på tillgången på trimkammar till nya toppen = 0.
Är det en vippa per nock, eller en vippa för två ?
Jag har själv en ombyggd shimstopp, ett plus är en aningen bättra utrormning på kanalerna.
Varför behöver du veta.

Inazuma skrev:
Hallå!

Det är två vippar per nock, vad betyder det? Jag har en GSX1200 99:a passar mina kammar rakt av då? Jag har R-kammar från en GRXR 750 89 insug och en gixxer 1100 avgas. Passar ventilerna också rakt av? Den är dessutom portad så jag hade ev. tänkt ha den till min 99:a

Mvh Tomas
Jag tror att shimstoppen har lite längre ventiler :va Osäker dock.
Jag har en uppsättning 91 ventiler i bra skick till salu, samt åtta nya APE 26 mm. rostfria till shimstoppen.

Ok, men det kan man kanske fråga Anders B om. Men du menar alltså att resten passar rakt av? Om nu ventilerna är längre vad vill du ha för din uppsättning?

Mvh Tomas

J.J skrev:
Jag tror att shimstoppen har lite längre ventiler :va Osäker dock.
Jag har en uppsättning 91 ventiler i bra skick till salu, samt åtta nya APE 26 mm. rostfria till shimstoppen.

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret