topplocks packnings byte

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
min hoj var som en ångbastu innan när man stannade så köpte ny packning, tog lite sandpapper på topp och cylinder förra ägaren hade haft sån kondom-massa

det kan väll inte vara svårare än så.. JO nu läcker det vatten in i cylindern istället folk tror ju att man kör på en ångmaskin:gnissla ryker satan

va kan jag ha gjort för fel :va

lasse kongo skrev:
2662859
va kan jag ha gjort för fel :va

sandpapper på topp & cylinder ... lämna in till mekanisk verkstad & få toppen planad. brukar inte kosta mer än 3-400:- ... har du tur kommer du undan med lite fikabröd

wonderwizard skrev:
2662865 sandpapper på topp & cylinder ... lämna in till mekanisk verkstad & få toppen planad. brukar inte kosta mer än 3-400:- ... har du tur kommer du undan med lite fikabröd

fan va jag är kass:huvet körde lite med slipmaskin på toppen för att får bort sot och skit...
kan de ha pajjat så mycket ?

menar du typ bilverkstäder ?

lasse kongo skrev:
2662998 fan va jag är kass:huvet körde lite med slipmaskin på toppen för att får bort sot och skit...

har du kört med maskin så har du absolut gjort mer skador än du själv tror.

kolla efter företag på eniro eller under gula sidorna som svarvar, fräser mm.
dom brukar ha kunskap & maskinpark för att kunna plana en topp.

lasse kongo skrev:
2662998 fan va jag är kass:huvet körde lite med slipmaskin på toppen för att får bort sot och skit...

Hade han menat bilverkstad så hade han inte skrivit mekanisk verkstad.

En mekanisk verkstad gör annat än skruvar bilar, de håller mer på med maskiner och gör delar och lagar delar osv.

okkok får kolla runt här jag bor om någon har möjlighet/kunskap annars kan jag ge den till han som trimmade min moppe.. han drog mot betonggolvet

lasse kongo skrev:
2663052 okkok får kolla runt här jag bor om någon har möjlighet/kunskap annars kan jag ge den till han som trimmade min moppe.. han drog mot betonggolvet

Din "kompis" som ordnade din moppe kan nog ursäkta uttrycket, skita sig i näven. När du planar en topp så fräser du den eller planslipar den så att den blir ren, rak och platt. Vi pratar i vanliga fall om att fräsa bort någon tiondels millimeter, eller upp till en halv millimeter om inget allvarligt har hänt. På en tvåtaktare kan du troligtvis ta mer eftersom du i vanliga fall inte behöver oroa dig för att några ventiler ska krocka med kolven, det är väl snarare eventuellt squish som man bör oroa sig för.

Om du vill så kan jag plana toppen åt dig för en 350:-, PM'a i så fall.

Limstift skrev:
2663255 Din "kompis" som ordnade din moppe kan nog ursäkta uttrycket, skita sig i näven. När du planar en topp så fräser du den eller planslipar den så att den blir ren, rak och platt. Vi pratar i vanliga fall om att fräsa bort någon tiondels millimeter, eller upp till en halv millimeter om inget allvarligt har hänt. På en tvåtaktare kan du troligtvis ta mer eftersom du i vanliga fall inte behöver oroa dig för att några ventiler ska krocka med kolven, det är väl snarare eventuellt squish som man bör oroa sig för.

Om du vill så kan jag plana toppen åt dig för en 350:-, PM'a i så fall.

ringer runt här annars skickar jag nog den till dig :tummenupp

bor nog på rätt ställe 250:- för en biltopp ska lämna in den i morgon...

måste man köpa annat stift nu ??

yes nu slipper man sälja den som rökmaskin...

150 spänn lämnade den morgonen fick på efter middagen :tummenupp

men behöver man byta tänstift??

Beror på hur mkt planing de gjort, men teoretiskt sett ska det inte vara några problem att starta cyklen med det stift du har nu.

fan den ryker fortrande :huvet ryker satan när man precis har startat den...

va kan det nu vara:va

Vit eller blå rök?
Har du normal kompression? Om inte, testa att hälla i en tesked olja i cylindern och testa igen, är det bättre då så lutar det åt kolvringarna.

Kolla även efter mikrosprickor mellan kylkanaler och förbränningsrum, det är vanligare än man tror att godset spricker.

Limstift skrev:
2675785 Vit eller blå rök?
Har du normal kompression? Om inte, testa att hälla i en tesked olja i cylindern och testa igen, är det bättre då så lutar det åt kolvringarna.

Kolla även efter mikrosprickor mellan kylkanaler och förbränningsrum, det är vanligare än man tror att godset spricker.

Taskiga kolvringar på en 2taktare kan väl inte ge nån rök...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg