Topphastighet på Aprilia125?

Är väl troligt att det är bigbore kit på den också om han inte kommit över racing grejer, nästa alla gathojar jag sett som klarar runt 170-180kmh har varit med bigbore cylindrar.
Big Bore gör den starkare i botten, men höjer inte toppeffekten nämnvärt.
Här pratar vi Full-Race-it-will-blow-up-past-the-finish-line. :hojraket
 
Jag gillade inlägget att den ska låta "maffigare"..
Nja, han skrev ju faktiskt "Har monterat på ett arrow rör så de låter lite maffigare.". Det är alltså flera som får ta del av röret och åtnjuta den maffigare ljudnivån. Kanske är det fler cylindrar på denna maskin? Eller finns det månne fler motorcyklar i garaget som ska få dela på samma avgasrör? Eller är det så att trådskaparen har monterat några extratillbehör ovanpå (eller under för all del) ett Arrow-rör som gör dessa (tillbehören alltså) låter lite mer?
 
Det går att trimma mer än så. Jag läste om en knäppgök som hade trimmat sin till 47 hp, då gör den nog över 200 km/h.
Se'n att livslängden blir besvärande kort, det behöver vi inte prata så högt om.
Tveksamt om den inte är extremt aerodynamisk. Räkna med cirka 70 häst för att nå till 200.
 
Aerodynamiken är minst lika viktig som effekten för att uppnå hög velocitet.
En 125cc GP-hoj hade ungefär 50 hk. Topphastigheten var 249 km/h.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top