Toppfart

TrumanBlade

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
Honda CBR900
Vad är den verkliga toppfarten på en Honda 929 RR - 01 ? Samt övrig prestanda info skulle vara roligt att se.

Tja enl uppgifter ska den göra 292 km/h. 108,2 vrid, 152 HK
Men jag tror det e lite överdrivet som vanligt hos Honda

Seerdon skrev:
2350068 Drygt 270 mätarfart. Vet inte vad det är i verkligheten.

Hörru tjockis, kryp ner bakom kåpglaset så ska du se att den närmar sig 300 på mätaren. Verklig toppfart är ca 270.

Kreuger skrev:
2350087 Hörru tjockis, kryp ner bakom kåpglaset så ska du se att den närmar sig 300 på mätaren. Verklig toppfart är ca 270.

Va fan - tjockis? - det är väl inte mitt fel att aerodynamiken på en blade är anpassad för anorektiska pygmeér? :arsele :D

Verklig fart vet jag ej. men 296km/h har jag haft på mätaren med lite till att ge...dock så va den lika varvvillig som en 240 diesel efter 290...så min raksträcka tog slut, men toppat mätaren hade den garanterat gjort!

Står det inte 278 i regpappret?? eller är det en glädjesiffra som allar andra?

Last edited:
Tror jag hade 278 som toppnotering på min 929. Och där låg den en bra stund och vid flera tillfällen... Testade alla möjliga sittpositioner men nej det var tvärstopp där. Detta var med orginaldrevning. Du som fick upp din i 296, var den drevad möjligtvis?

M:et skrev:
2350129 Tror jag hade 278 som toppnotering på min 929. Och där låg den en bra stund och vid flera tillfällen... Testade alla möjliga sittpositioner men nej det var tvärstopp där. Detta var med orginaldrevning. Du som fick upp din i 296, var den drevad möjligtvis?
929 brukar man passera på fyrans växel så 278 borde stämma mohaaa

293 km/h hade jag på mätaren på min -00, och det borde vara runt 275 i verklig fart. Lite svårt att ha med sig GPS och kolla när man ligger dubbelvikt bakom kåpglaset. Den var orginal förutom slip-on.

Förutsätter att man har klarlack på hojen förstås...

det är sant annars får man lägga på lite. så man kan krypa under :-)

Räcker inte toppfarten så kör på en smalare väg :nicka

Ta bort backspeglar, blinkers och passagerarfotpinnar så ger det ytterligare lite toppfart :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT