Toppfart gsx-r 400? (OBS fyyyyyrahundra inte sexhundra!)

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Ni som har eller haft minigixxrar, hur fort går/gick era hojar?
Vill veta för jag har liasom ett litet problem.
På högsta växeln drar motorn bara till 11000 v/min, sen vill den inte mer. Detta motsvarar mätarfart runt 190-200 (svårt att se, den är ju bara graderad till 180).
Om man då räknar med att den visar typ 20 km/h för mycket så blir det "bara" 170-180 i verklig fart. Enligt de tester jag sett bör en originalminigixxer vara god för 210 verklig fart, och då borde den ju mellan varva typ 12500-13000 v/min.
Hur mycket varvar/varvade era hojar på högsta växeln?
 
Enligt mätaren på en Triumph sprint så gjorde min strax över 200km/h.
 
Min varvar ungefär likadant å mätaren går i botten,men börjar bröla efter 11,000 varv på alla växlar???
Vet inte om förgasarna e riktigt synkade eller vad?
Hur har din funkat annars?
Hur länge har du haft den?
mvh/Janne 7
 
Janne7even skrev:
Min varvar ungefär likadant å mätaren går i botten,men börjar bröla efter 11,000 varv på alla växlar???
Vet inte om förgasarna e riktigt synkade eller vad?
Hur har din funkat annars?
Hur länge har du haft den?
mvh/Janne 7

Hade problem med funktionen förut att den inte gick rent på vissa gaspådrag, men det är fixat till största delen.
Fortfarande händer att den inte vill gå till varvstoppet om man drar på fullgas, utan den börjar då bluddra runt 10k. Vet inte vad det beror på.
I övrigt går den bra, har haft den sen hösten -01 men började köra först förra hösten när ja tog kortet.
 
Har inget med varken toppfart eller GSX-R att göra, men en polare drog en gammal 400cc med sin 330 (BMW). Det var jämnt på ettan, sen hamnade hojen på efterkälken. :lol
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top