Toppfart för låg?

• Thread starter Thread starter -Freddy-
  • Start date Start date

-Freddy-

Guest
En kompis till mig har en 600 bandit N, som ska göra strax över 200km/h enligt uppgift.
Men, den går ~ 180km/h på mätaren vilket borde vara runt 170km/h i verkligheten?

Vad är det för fel? inte för att det spelar nån stor roll men ändå :confused:
Gör sig så liten som möjligt men den går ändå inte som den ska?

Freddy82 skrev:
En kompis till mig har en 600 bandit N, som ska göra strax över 200km/h enligt uppgift.
Men, den går ~ 180km/h på mätaren vilket borde vara runt 170km/h i verkligheten?

Går den fortare på 5:an ?
Orkar den varva nått?

Ekberg skrev:
Går den fortare på 5:an ?
Orkar den varva nått?

Det känns som att den inte orkar varva ända ut på slutväxeln (blåser ju rätt friskt utan kåpa)

Ska den gå fortare på 5án? kanske är det som är felet att jag försöker köra ut den på 6an :confused:

Fan min Hornet 600 sackar inte ens när man passerat 200. Med passagerare dessutom!

Freddy82 skrev:

Vad är det för fel? inte för att det spelar nån stor roll men ändå :confused:
Gör sig så liten som möjligt men den går ändå inte som den ska?

Strypt ? Vad står det i regbeviset ( kW ) ?

"En kompis till mig har en 600 bandit N...." den var bra ! Trodde att "en kompis till mig.." formuleringarna bara förekom när det var pinsamma frågor om snorren och sånt.. :lol

Last edited:
Hur sitter människan? Är han fullsize eller är det en liten rackare. 180 mälor med 140kg Magnus Samulsson inte ihopkrupen är ju bra, men 180 mälor med någon som slickar tanken och är liten är skit dåligt.
Jag skulle nog rekomendera att den hojen ska köras i bänk för att få reda på hur mycket den lämnar och hur den mår.

Det är visserligen en väldigt klen hoj, men den verkar inte riktigt kry om inte ni får mätaren över 200 knyck.

Jag hade uppe en kompis i 200 utan problem utan o behöva kura ihop mig, väger ca 70 kg. Nåt är fel!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park