Toppfart blade??

rallyanders

Ny medlem
Gick med
7 May 2003
Hoj
Hojlös
Det har varit en del prat här på forumet hur fort folks Rettor går. Nu tänkte jag höra vad ni lyckats pressa upp era fireblades i???

Jag har en 929 med slipon och än så länge har jag inte fått upp den i mer än 284km/h...

280 blankt har jag sett på mätaren och det kändes som om det fanns max 5 blås till om man haft lite hemlängtan.......

Men vad spelar det för roll egentligen?

Har på flygraka haft 299 på mätaren med mitt ex.....fröken 954!

Den gjorde 295 åt ena hållet , och 299 åt andra!!! Lite medvind gjorde susen.... :tummenupp

Last edited:
Skaffa en riktigt bra cykeldator och mät noga hjulets omkret då det skiljer mer än man tror på ett nytt och ett slitet däck, så får du en något så när korrect uppfatting om hur fort det går i verkligheten. Såg en test på R1an där 299 på mätaren visade sig vara 278 ärliga så din Blade borde väl vara god för ca 270 ärliga om motorn är frisk. Kan tillläggas att min gamla -92 gsx1100r (visserligen med helpipa och rs38or) gjorde 305 på mätaren vilket återigen bevisa vilka löjliga glädjemätare nästan alla hojar har!. :fakta

Re: Re: Toppfart blade??

UrbanTiger skrev:
Räcker inte det ? :skrämd

Mitt gamla lik har jag kört 250 på mätarn, det fanns pulver kvar och det räcker för mig.

Det e kul att köra fort! Så svaret är NEJ, det räcker inte med 250...

Mick skrev:
Har på flygraka haft 299 på mätaren med mitt ex.....fröken 954!

Den gjorde 295 åt ena hållet , och 299 åt andra!!! Lite medvind gjorde susen.... :tummenupp

Det va som tusan! Har du någe godis på den som slipon eller dynojet??

Micron slip-on..........o mörkt kåpglas :crash :rock :fakta

I år gjorde jag samma test på samma sträcka ,fast med min nuvarande hoj......297km/h

rallyanders skrev:
Det har varit en del prat här på forumet hur fort folks Rettor går. Nu tänkte jag höra vad ni lyckats pressa upp era fireblades i???

Jag har en 929 med slipon och än så länge har jag inte fått upp den i mer än 284km/h...

Du får sluta fega i "kurvorna" från gryttis!!! eller ska man säga de minde raka rakorna... ;)

När Jag fixat balansvikten på framhjulet ska vi rocka!! :rock

Hade en blade 929 före min nuvarande hoj och måste säga att blade hade en riktig glädjemätare. Provade med cykeldator och när jag körde i 280km/h så var den bara 265km/h. Kan tänka mig att den diffar ännu mer när man kör fortare för det fanns mer att ge. Medans gixern nu stämmer ganska hyggligt 280 på mätaren 273 på datorn...

Pirro skrev:
Hade en blade 929 före min nuvarande hoj och måste säga att blade hade en riktig glädjemätare. Provade med cykeldator och när jag körde i 280km/h så var den bara 265km/h. Kan tänka mig att den diffar ännu mer när man kör fortare för det fanns mer att ge. Medans gixern nu stämmer ganska hyggligt 280 på mätaren 273 på datorn...

Och det är större chans att ett gäng tekniker gör fel än att du gör fel med cykeldatorn och att den visar rätt?

Cykeldatorn är ju ganska känslig på hjulets omkrets.
En GPS borde vara ett säkrare instrument.

Vet att inte cykeldatorn är det bästa instrumentet men som ingenjör :D så vet jag ganska väl hur man ställer in dessa saker....... :D
Men jag ska prova med en gps också, så att jag kan få mina uppgifter bekräftade....
har flera polare som åker 929 och de har fått samma resultat så jag tror inte alla gör fel...

Teo skrev:
Du får sluta fega i "kurvorna" från gryttis!!! eller ska man säga de minde raka rakorna... ;)

När Jag fixat balansvikten på framhjulet ska vi rocka!! :rock

På måndag får jag på nya sulor o då ska jag köra ifrån dig!!hehe
Det börjar suga i hopptarmen...

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back