Toppfart 250SP Knutstorp?

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Skulle vara intressant att veta vilken toppfart 250SP brukar ha på Knutstorp, alltså med andra ord vad Aprilia förarna brukar ha för toppfart. Någon 250SP räv som skulle kunna berätta? :confused:

McFille skrev:
Skulle vara intressant att veta vilken toppfart 250SP brukar ha på Knutstorp, alltså med andra ord vad Aprilia förarna brukar ha för toppfart. Någon 250SP räv som skulle kunna berätta? :confused:

De brukar gå ganska exakt lika fort som min, dvs 170-180 i verklig toppfart.

Ok...vet ej hur exakt min cykeldator är, men jag kom iaf upp i 176 km/h som mest enligt den, men blev likförbannat omblåst av en RS250 ganska så lätt.
De måste väl toppa strax över 180 känns det som?

Det hänger mycket på utgången på rakan också. Han kanske har nött flera varv på Knudan än du. Dessutom går Aprilian fortare än RGV250SP generellt.

Mattias skrev:
Det hänger mycket på utgången på rakan också. Han kanske har nött flera varv på Knudan än du. Dessutom går Aprilian fortare än RGV250SP generellt.
Sen går Filips RS250 snabbare än de flesta andra RS250 med honom i sadeln, inte så mycket att flytta okmring på liksom! :tungan För jag antar att det var han som körde om dig?

Torkel skrev:
Sen går Filips RS250 snabbare än de flesta andra RS250 med honom i sadeln, inte så mycket att flytta okmring på liksom! :tungan För jag antar att det var han som körde om dig?
Filip körde om dom flesta den lillen ungen :lol

Torkel skrev:
Vad körde han på för tider?
Dryga minuten, jag har lovat att inte berätta, men det gick betydligt fortare än när du va här sist :tungan

Filip väger som 2 flugskitar och är dessutom en duktig pilot :tummenupp

Mattias skrev:

Jo, det kan man räkna ut med röven och en bit krita, just därför frågade jag vad de snabba prilla förarna toppar på KNUTSTORP! :fatta!
Det måste ju finnas loggat vid någon tävling tycker ja...hittar inget på roadracing.se...

Torkel, du e en 250SP räv, vet du inte vad ni toppar på Knutstorp, de snabbaste förarna?

edit. Ja, han flög verkligen förbi en på rakan...måste vara det fina namnet som gör det...eller så har han smygportat sin prilla... :hihi
Det känns som det inte är heeelt ovanligt i standarklasserna att "snygga till" portarna...

Last edited:
McFille skrev:
Jo, det kan man räkna ut med röven och en bit krita, just därför frågade jag vad de snabba prilla förarna toppar på KNUTSTORP! :fatta!

:fatta! själv! När du lärt dig köra kanske du har samma toppfart, eller hur?

McFille skrev:
Det måste ju finnas loggat vid någon tävling tycker ja...hittar inget på roadracing.se...

Torkel, du e en 250SP räv, vet du inte vad ni toppar på Knutstorp, de snabbaste förarna?

edit. Ja, han flög verkligen förbi en på rakan...måste vara det fina namnet som gör det...eller så har han smygportat sin prilla... :hihi
Det känns som det inte är heeelt ovanligt i standarklasserna att "snygga till" portarna...

Han flög förbi dig i alla kurvor oxå, jag är 100% säker på att Backlunds 250SP är helt otrimmad.

Nyteknik skrev:
Sådärja, tillplattad. :rofl
Jag ogillar när det spekuleras om otillåtna trimdetaljer, Filip & hans mycket trevlige farsa visar var 250SP skåpet skall stå utan att behöva ta till något fusk.

McFillingen måste gasa mera i kurvorna :D

En liten film kommer ikväll :tungan

McFille skrev:
Fredrik Dahlgren hade 182 km/h i toppfart där i fjol, körde 1.08.nånting
Själv kom jag upp i 173 kiloarmlängder/toalettbesök, körde 1.10.28... :huvet
Det är hastiheter från logger så de stämmer nog hyfsat.

Torkel skrev:
Fredrik Dahlgren hade 182 km/h i toppfart där i fjol, körde 1.08.nånting
Själv kom jag upp i 173 kiloarmlängder/toalettbesök, körde 1.10.28... :huvet
Det är hastiheter från logger så de stämmer nog hyfsat.

Jag nådde 188, men då bromsade jag på 75m... Det var lite sent! Märkena från gruset finns att beskåda på högersida ram...

/JPS

Jörgen Player Special skrev:
Jag nådde 188, men då bromsade jag på 75m... Det var lite sent! Märkena från gruset finns att beskåda på högersida ram...

/JPS
Jag kommer 10 meter upp i sandfållan...

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back