Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
McFille skrev:Skulle vara intressant att veta vilken toppfart 250SP brukar ha på Knutstorp, alltså med andra ord vad Aprilia förarna brukar ha för toppfart. Någon 250SP räv som skulle kunna berätta?![]()
Sen går Filips RS250 snabbare än de flesta andra RS250 med honom i sadeln, inte så mycket att flytta okmring på liksom!Mattias skrev:Det hänger mycket på utgången på rakan också. Han kanske har nött flera varv på Knudan än du. Dessutom går Aprilian fortare än RGV250SP generellt.
För jag antar att det var han som körde om dig?Filip körde om dom flesta den lillen ungenTorkel skrev:Sen går Filips RS250 snabbare än de flesta andra RS250 med honom i sadeln, inte så mycket att flytta okmring på liksom!För jag antar att det var han som körde om dig?

Vad körde han på för tider?GSXR1100R skrev:Filip körde om dom flesta den lillen ungen![]()
Dryga minuten, jag har lovat att inte berätta, men det gick betydligt fortare än när du va här sistTorkel skrev:Vad körde han på för tider?
Mattias skrev:Det hänger mycket på utgången på rakan också. Han kanske har nött flera varv på Knudan än du. Dessutom går Aprilian fortare än RGV250SP generellt.
McFille skrev:Jo, det kan man räkna ut med röven och en bit krita, just därför frågade jag vad de snabba prilla förarna toppar på KNUTSTORP!![]()
själv! När du lärt dig köra kanske du har samma toppfart, eller hur?McFille skrev:Jo, det kan man räkna ut med röven och en bit krita, just därför frågade jag vad de snabba prilla förarna toppar på KNUTSTORP!![]()
Det måste ju finnas loggat vid någon tävling tycker ja...hittar inget på roadracing.se...
Torkel, du e en 250SP räv, vet du inte vad ni toppar på Knutstorp, de snabbaste förarna?
edit. Ja, han flög verkligen förbi en på rakan...måste vara det fina namnet som gör det...eller så har han smygportat sin prilla...![]()
Det känns som det inte är heeelt ovanligt i standarklasserna att "snygga till" portarna...
GSXR1100R skrev:Han flög förbi dig i alla kurvor oxå, jag är 100% säker på att Backlunds 250SP är helt otrimmad.

Jag ogillar när det spekuleras om otillåtna trimdetaljer, Filip & hans mycket trevlige farsa visar var 250SP skåpet skall stå utan att behöva ta till något fusk.Nyteknik skrev:Sådärja, tillplattad.![]()

22.00 är den klarNyteknik skrev:Spännande...![]()

Fredrik Dahlgren hade 182 km/h i toppfart där i fjol, körde 1.08.nåntingMcFille skrev:Torkel, du e en 250SP räv, vet du inte vad ni toppar på Knutstorp, de snabbaste förarna?

Torkel skrev:Fredrik Dahlgren hade 182 km/h i toppfart där i fjol, körde 1.08.nånting
Själv kom jag upp i 173 kiloarmlängder/toalettbesök, körde 1.10.28...![]()
Det är hastiheter från logger så de stämmer nog hyfsat.
Jag kommer 10 meter upp i sandfållan...Jörgen Player Special skrev:Jag nådde 188, men då bromsade jag på 75m... Det var lite sent! Märkena från gruset finns att beskåda på högersida ram...
/JPS
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |