Toppen läcker olja

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
KTM Adventure 640
Mega problem som vanligt :mad:

Hojen läker olja ur en av topp bultarna. (bulten som håller cylinder och toppen på plats) Jag har bytt en ring som satt mellan bulten och toppen så den är helt ny. Jag har även provat att sätta dit flytande pakning. Och inget hjälper! :huvet

Så hur i hela ska jag få det tätt? Finns det nåt bra tättnings grej att köpa på bildtema/hoj affär. Ska ut och shoppa i morgon

Bilder... Jag har täckt motorn imjöl så man ser bättre vart oljan kommer i från.

Bild 1. Det är bulten det kommer mest olja i från, det andra är mindre svettningar som inte stör för tillfället.

Bild 2. Närbild på den krånglande bulten. Kan tyvär inte få så mycket bättre bild då jag inte har nåt makro objektiv på kameran.

Bifogat

• Helbild.JPG
    Helbild.JPG
    91 KB · Visningar: 72
  • Närbild.JPG
    Närbild.JPG
    83.9 KB · Visningar: 72
Last edited:
Ingen här på SH som har någon idé? Jag måste få den tät och jag har slut på ideer.

En sak till: Jag såg en annons här på SH att någon hade en skuren DR 350 till salut. Men nu är annonsen borta. Vet någon vem som hade den hojen? Om han fick den såld eller om bara annonsen bara försvann.

Tror nog att det enda som hjälper är att lyfta av toppen helt enkelt. Kanske bulthålet tjänstgör som oljekanal till kam och vippor. Sitter väl en typ av styrhylsa i hålet också. Om du tittar på bilden så ser det ut som att det sitter en liten oljekanal alldeles bredvid bulthålet på toppackningen. Kan ju smita emellan där.

Bifogat

• SU0019_002.gif
    SU0019_002.gif
    26.8 KB · Visningar: 64
Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...