Topp och fjädring på Gsxr??

neas

Neas
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Gammal Muskelfighter
Någon som vet om man måste sänka/plocka ur motorn för att få av toppen? Hojen är Gsxr 1100 -92 (sista oljekylda).

Undrar även om grundinställningar på fjädring fram & bak? Saknar instruktionsbok...Det står info på bakstötdämparen, men gäller då detta från max inskruvat eller utskruvat läge?

Får inte rätt på det och känner att jag behöver börja om från grundinst.

Någon som vet om man måste sänka/plocka ur motorn för att få av toppen? Hojen är Gsxr 1100 -92 (sista oljekylda).

Undrar även om grundinställningar på fjädring fram & bak? Saknar instruktionsbok...Det står info på bakstötdämparen, men gäller då detta från max inskruvat eller utskruvat läge?

Får inte rätt på det och känner att jag behöver börja om från grundinst.

Såg i ditt garage att du ska bygga fighter :tummenupp

Jepp - toppen ska gå att få av utan att plocka ur motorn. (Sedan vet jag inte om det är att rekommendera, kan tänka mig att man ångrar sig för det är ju lite trångt... Om det nu inte bara är toppLOCKET vi pratar om).

Fram:
fjäderförspänning: 4
returdämpning: 3
kompressionsdämpning: 4

Bak:
dämpningsinställning står ju som du sa på dämparen

Jag är inte helt säker, men jag utgår från att alla inställningar gäller från fullt inskruvat läge.

Såg i ditt garage att du ska bygga fighter :tummenupp

Jepp - toppen ska gå att få av utan att plocka ur motorn. (Sedan vet jag inte om det är att rekommendera, kan tänka mig att man ångrar sig för det är ju lite trångt... Om det nu inte bara är toppLOCKET vi pratar om).

Fram:
returdämpning: 3
kompressionsdämpning: 4

Bak:
dämpningsinställning står ju som du sa på dämparen

Jag är inte helt säker, men jag utgår från att alla inställningar gäller från fullt inskruvat läge.
Tackar för svar! Ja, det gäller hela toppen. Ang fjädring testar jag ditt sätt, blir det för hårt provar jag från fullt utskruvat läge.

Måste berömma din hoj, ubercool!! Min har blivit fighter, men är långt ifrån färdig. Stuket klart, detaljer kvar.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg