Topgear The Stig.

• Thread starter Thread starter Nicotin
  • Start date Start date
Det där klippet är mer än tre månader gammalt och har varit uppe här förr.

Tidigare gånger det diskuterats har det kommits fram till att det definitivt inte är Schumacher som är the Stig (vilket också Clarksson själv konstaterar i slutet av programmet då Schumacher misslyckas med något som the Stig brukar lyckas med).

Tror tom att de sa att det bara var ett skämt att schumi var the stig

Typ tre månader gammal "nyhet" :) Säger samma sak som jag trodde för tre månader sedan...Stig has a multiple personality. :D

Typ tre månader gammal "nyhet" :) Säger samma sak som jag trodde för tre månader sedan...Stig has a multiple personality. :D

Det är självklart olika som knallar runt i thee stig kläderna och gör saker, men det är garanterat alltid samma förare som gör all körning på banan. När de kör olika challenges och annat "ploj" där the stig är med så behöver de ju inte hans expertis som förare så då kan det ju va vem som helst.

Jag tror att det är fotosjåppat alltihopa, att det aldrig har funnits en Stig. Jag menar, hur svårt kan det vara att fotosjåppa nåt sånt :confused:

Det är självklart olika som knallar runt i thee stig kläderna och gör saker, men det är garanterat alltid samma förare som gör all körning på banan. När de kör olika challenges och annat "ploj" där the stig är med så behöver de ju inte hans expertis som förare så då kan det ju va vem som helst.

Kanske till och med du. :fakta

ibland tar jag av mig hjälmen: se min profilsida :) känner du igen dne vita oerallen? :D

:va

haha omöjligt... Schumacher skulle ju sluta med allt vad bilracing hette. Men visst.. hade varit tufft om det vart sant!

its not the stig.. kolla eftertexten där Michel står som "Guest" så nej de är en sån där typsik TopGear fuling.

Last edited:
i den episoden där han tar av sig hjälmen, och de testade värstingferrari på banan var det säkert michael som körde som the stig

Har lite intressant info om den där Stig.
Har en kompis som jobbade som service chef på koenigsegg.
Tv team och the stig var i Ängelholm för att testa bilen och dagen innan provkörningen skulle en från koenigsegg och the stig köra in till Ängelholm och tillbaka. Dem körde av vägen som ni kanske läste om.
Datan i bilen som registrerar b la högsta och lägsta hastighet visade att dem hade kört över 300 km/h :)
The Stig berättade att han har aldrig varit så rädd som när han satt som passagerare.
Dem skulle jobba hela natten för att få klart bilen till nästa morgon. Detta kunde inte fixas så The stig var tvungen att dra hem men koenigsegg fick köra den själva med en lånad dräkt & hjälm.
Lite annan info om testkörningarna av bilen i topgear så var det inte vingen som gjorde skillnad när dem körde den andra gången.
Var inställningarna i bilen som första gången var gjorda av en polsk förare då standard testföraren för koenigsegg som inte var tillgänglig innan dem skickade bilen.

Dem skulle jobba hela natten för att få klart bilen till nästa morgon. Detta kunde inte fixas så The stig var tvungen att dra hem men koenigsegg fick köra den själva med en lånad dräkt & hjälm.

Låter smått osannolikt. Lust att utveckla?

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti