"Topgear"-snubbe volta i 450 blås!

Nu vet jag inte hur olyckan har gått till, men om man ponerar att bilen har fått en luftström under karossen och lyft från backen så bromsas farten ner väldigt kraftigt väldigt fort.
Dessutom brukar siffror i aftonpressen vara kraftigt överdrivna, alla plussar på lite, först den som berättar för presschefen, sen plussar presschefen på lite, sedan plussar nyhetsbyrån på lite till, och sist lägger aftonbladet på lite.

Alldelens oavsett så är det en fruktansvärt tragisk olycka, i väldigt hög hastighet, och det drabbade en väldigt folkkär person.

Må han krya på sig i 450km/h också.

Wow... That's gotta hurt.

Allvarligt, hoppas han kryar på sig, han är en av de bättre på Pot Gear. :)

NEEEEEEJ!!! Top Gear är mitt liv!
Har alla avsnitt på datorn och hur dumt det än låter så är Top Gear en grundpelare i mitt liv.
Jag undrar vad som händer med programmet nu. Om det läggs ner, skjuts upp en längre tid eller om dom hivar in en ersättare. Förhoppningsvis repar han sig så att han kan fortsätta snart. Vilken jävla tur att han överlevde. Må han repa sig fort!

Top Gear presenter Richard Hammond was driving a Vampire jet-engined car when he was seriously injured in a crash.

The 36-year-old was attempting a new British land speed record at an airfield near Leeds.

The Vampire is usually driven by Colin Fallows.

The dragster weighs 2,200 lbs, is 30ft long and drinks seven to 10 gallons per mile of fuel.

It accelerates at 0-272 in six seconds and is powered by a Rolls Royce Orpheus jet engine.

The car is theoretically capable of 370mph.

Fallows and Vampire hold the Outright British Land Speed Record of 300.3mph.

splitrecordfl9.jpg

Synd om snubben, men Top Gear är lika bra som bosse bildoktorn... Kanske beror på att jag inte tillhör programmernas målgrupp, dvs. 12-17 åringar (som tidningen Bilsport) resp. 47-90 åringar (som Vi bilägare)...

Dom har gjort några bra inslag, men där har idén varit bra, och deras medverkande bara sänkt nivån, ex när dom jämförde sportbil, wrc och F1 på bana.

Hang in there man!!!

Riktigt bra program och en skön programledare, hoppas verkligen det går bra!

/N

juha01 skrev:
2476132 Synd om snubben, men Top Gear är lika bra som bosse bildoktorn... Kanske beror på att jag inte tillhör programmernas målgrupp, dvs. 12-17 åringar (som tidningen Bilsport) resp. 47-90 åringar (som Vi bilägare)...

Det här är ett sådant inlägg som man blir förbannad att man själv inte skrivet bara för att det är så bra. :mad:

När det där Top Gear Team står framför publik och drar trista engelska skämt för en massa bilverkstadsmänniskor så vill man bara ta till skämmis-kudden i tv-soffan.

EDIT:
Men så klart hoppas jag att han tillfrisknar snart och fullständigt! :mattias

Shit!!
Top gear är ett av mina favoritprogram trots att Tiff inte är med längre.
Men det gör ju bara att man har två favoritprogram;)
Hoppas att han klarar sig utan men!

Har inte sett Motorjournalen på flera år, och efter att ha sett alla avsnitt av TG såg jag ett av MJ i våras. Tittade i 10 minuter sen stängde jag av. Motorjournalen är så långt ifrån Top Gear det går att komma. Pinsamt dåligt gjort. Kameratekniken, upplägget, presentatören som var on just då. Pinsamt dåligt. Sorgligt att se efter att ha vant sig vid TG. Visst är det två olika program, men Motorjournalen kan förbättra sig. Dom kan börja med att slänga ut 12-åringen som filmar med pappas hemkamera, och hyra en riktig kameraman. Och sen sluta redigera avsnitten i windows movie maker.

Nae, vad sorgligt att hora..hoppas verkligen att han kommer igenom detta utan men. Hammond alskar ju som bekannt hojar ocksa och skriver i bland i de brittiska hojtidningarna, mycket underhallande..detta var verkligen synd...haller tummarna.

ja - läste att det blev något fel med bromskärmen och att han slog runt
håller mina tummar för att han kommer igen .

Go Hamster Go go !

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...