Topbox till min hoj?

Jag ska undersöka tankväskan riktigt noga!
Jag var ute på biltema nyss och köpte ett kapell till hojen, 249:- billigt! Skitfint faktiskt!
Tack för all bra information!

Köpte tankväskan igår! Den är ju kanon. Passar som handen i handsken på min hoj, kostade bara 200:-Faktiskt ganska bekvämt att köra med
Jag köpte ett nytt kapell på biltema istället för köpa det beggade.
Tack för alla tipsen!

X-up skrev:
Men allvarligt? Sluta nu, detta är sporthoj.com!
Vill inte verka otrevlig, eller vara otrevlig, men en sporthoj har f-n inga packväskor eller "toppbox". Möjligtvis en tankväska. Thats it.

Behöver du så mycket prylar med dig....kör bil!

Med vänlig hälsning
X-up

Läste en annan tråd ang onödiga påhopp och överflödiga kommentarer.. Men om vi ändå är igång.. Tycker att en avmonterbar toppbox är helt ok.. Själv åker jag endel längre sträckor och blir då borta några dagar.. trivs med att ha med extra dojor, brallor och lite annat.. Tankväska är jobbigt eftersom den ligger i vägen mot bröstkorgen. Så det blir en toppbox för min del nästa år.. Kommer bygga fästet så jag kan haka bort allt på några minuter. Eftersom jag inte vill åka omkring med ett fult fäste/toppbox när jag väl är på plats. Men tydligen finns det de som föredrar att åka bil och slippa förlöjliga sej med en toppbox... Tror inte heller att någon här utnyttjar hojens prestanda så mycket på allmänväg att det märks skillnad i köregenskaperna..

Pelleh skrev:
Köpte tankväskan igår! Den är ju kanon. Passar som handen i handsken på min hoj, kostade bara 200:-Faktiskt ganska bekvämt att köra med
Jag köpte ett nytt kapell på biltema istället för köpa det beggade.
Tack för alla tipsen!

Så du gav upp toppbox.. Tro mej på längre färder så är nog en toppbox att föredra.. Testa att krypa ner bakom glaset med en tankväska.. på motor väg med ett par kmh för mycket så är det skönt att kunna krypa ner.. Men det är ju en estetisk sak oxå, toppbox Är fult men bra.. Ska bygga ett eget fäste sen till min blejd. Kan posta bilder på det då.. Den kommer att kunna hakas bort i ett naffs.. Inget skruvat skit som synns..

"Testa att krypa ner bakom glaset med en tankväska.. "

Jag tycker faktiskt det är ganska bekvämt! Skönt att kunna vila bröstet på tankväskan. Har väl kört en sådan 8-9 mil i helgen med den och typ 30 utan.
Nu har den iofs inte varit fullpackad, är den det så ser jag inte så mycket av mätarna.
Toppbox är aktuellt men inte nu, i och med jag börjar vänja mig vid hojen så tänkte jag man ska känna den till 100% innan jag sätter på topbox. Det är ju ganska annorlunda att köra med den. När jag övningskörde med pappas gsx-f 1100 hade vi alltid topbox. Då tänkte jag faktiskt inte på det.

toppbox Är fult men bra

Konstigt faktiskt att det som är bra ofta är fult eller hur?
Jag tycker faktiskt inte det är så fult med topbox. Dessutom vinner man ju på att man kan frakta lite mer saker. Verkligen på en längre MC tripp.

Ska bygga ett eget fäste sen till min blejd. Kan posta bilder på det då.. Den kommer att kunna hakas bort i ett naffs.. Inget skruvat skit som synns..

Hade varit jättekul att se! Mycket intressant :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...