Top Gun!

Berlin (gruppen), Top Gun det var tider det.

Gillade TG skarpt när den kom men så var jag 15 bast eller nåt sånt.

Visst, TC är lite skruvad privat men han är en jäkligt bra skådis.
Collateral kan rekommenderas för dem som gillar honom.

RRacer skrev:
Kollar på Top Gun och såg just scenen där Tom Cruise åker på sin grymma Gpz sida vid sida med flygplanet.

Man ser spännbanden ovanför framskärmen! :rofl

Muuahaha!

Tror en Kamikazepilot som kör mellan (S)tokholm-Uppsala har kollat på Topgun för 21 år sen och inspirerats, säga vad man vill men de var först med namnet Ghostrider :tummenupp

Miss_Orchidee skrev:
Tom Cruise har Mc kort och Mc så det är inte omöjligt att han faktiskt kör själv.... :7peta

Top Gun spelades in 1986, kan ju vara som så att Tom Cruise inte haft KK för mc i snart 20 år :7peta

Jo gpz:an va ju en värsing på den tiden. En polare hade en sån för några år sedan och den var faktiskt riktigt trevligt att köra, ganska pigg med sina 115 kus och en väldigt bekväm körställning. Letade jag efter en billig tourer skulle den nog bli en gammal gpz?

Hightuned skrev:
Jo gpz:an va ju en värsing på den tiden. En polare hade en sån för några år sedan och den var faktiskt riktigt trevligt att köra, ganska pigg med sina 115 kus och en väldigt bekväm körställning. Letade jag efter en billig tourer skulle den nog bli en gammal gpz?

Min första hoj var en Gpz 750R. Jag tyckte mig vara coolast i stan på den cykeln! :näsblod
Har för mig att torrvikten var på fjäderlätta 240 kg. Den skulle ha 92 hästar i friskt originalutförande. :squid

sporTlovEr skrev:
Tror en Kamikazepilot som kör mellan (S)tokholm-Uppsala har kollat på Topgun för 21 år sen och inspirerats, säga vad man vill men de var först med namnet Ghostrider :tummenupp

Reflekterade också över att dom nämnde Ghostrider vid några tillfällen i filmen. Han får hitta på ett nytt namn till nästa rulle. ;)

mb skrev:
amullo skrev:
Kan inte annat än att hålla med...

Skitinlägg. Två i rad dessutom. Och som om inte det vore nog så följer ytterligare vilsna själars förnekelse av att THE Movie har präglat deras liv. Det finns och kommer aldrig att finnas någon film som står sig mot Top Gun. Det är en film som innehåller allt en riktig man behöver! Förutom Mig:ar då... F5:orna som de kallar Mig 28, ett plan som inte ens finns, får duga. Men inte klagade någon på detta - nej det var handen mot rutan som krashade filmen, haha : )

Ni kan försöka stå emot, men en dag kommer ni alla att inse att Top Gun är kultfilmen med stort K. Tragiskt att inte alla ni med körkort kommit till den insikten ännu... ;)

Full med tekniska tabbar kanske, men ändå kult. Har sett den 20+ ggr (länge sen sist dock). Iceman är ju analretentive så det ryker om det men alla kan ju inte vara som Maverick...

P.S TC "gör" grymt bra filmer..

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back