Top Gun (vilken hoj)

eftersom jag va helt fascinerad av top gun filmen o har sett sönder 4 vhs band med den filmen...så VET jag att han körde gpz750 INTE gpz900 i top gun.....tyvöärr....trodde oxo det va 900....

I filmen Black Rain med Michael Douglas, är det inte ett litet rejs i början? Kör inte Douglas en sur HD mot nått japanskt? Var evigheter sen jag såg den.

ape skrev:
ok en lite svårare fråga.

Vad var det för hoj en "bad guy" körde i filmen "True Lies" och blev jagad av Arnold med häst?

Ledtråd den var svart och japan.

Alltså jag tror tom det var en liten gpz500 faktiskt för den lät inte mkt. Men rätt nog en gpz i all fall.

JT skrev:
Tacka vet jag Vanilla Ice som kör GSX-R 1100 i filmen Cool as ice :3freak :3freak

6302261589.01.LZZZZZZZ.jpg

fan vikka brallor han ligger inne med :arsele , tur att man inte upplevede 80-talet :hihi

Deimos skrev:
I filmen Black Rain med Michael Douglas, är det inte ett litet rejs i början? Kör inte Douglas en sur HD mot nått japanskt? Var evigheter sen jag såg den.
Har för mig att det var mot en Gixxer 1100 och naturligtvis gassade Douglas bara upp HD:n till 2000 rpm och flög ifrån. Yeah right. :rolleyes:

I Japan senare i filmen körde alla Yakuza-ligister Gixxrar (något att tänka på Sandstream :hihi ) och det var inlagt mycket märkliga ljud har jag för mig. De blir också jagade på slutet av offroad-hojar där de blandar ihop 2t och 4t-ljud, kommer inte ihåg åt vilket håll men fel var det.

Rätt bra film annars. :)

deimos in da house:
Kör inte Douglas en sur HD

Man vet ju aldrig med "Movie Hojar" vad som är äkta eller inte men om den var äkta så var det en XR 1000 han åkte på och det är inte direkt "kattpiss", det vet jag har haft en med lite "fix" på och på gatorna i Vegas & LA var den ganska snabb.....

DP says: En av dom där "skulle aldrig ha sålt den" hojarna.....

Edit: Vid närmare eftertanke så var det nog en XLCR och inte en XR 1000 och då snackar vi trött men stylish....

XLCR
78_HD_XLCR.jpg

XR 1000
xr1000_2.jpg

Last edited:
James Bond - Åskbollen - Triumph
James Bond - Never Say Never Again - Yahama 650 Turbo
James Bond - For Your Eyes Only - Yamaha XT500 (2 st)

Varuhuset - Svensk TV-serie - Suzuki GSX1100

I filmen Fled rejsar dom med två ducati 916 på slutet.
I filmen Speed2 var det väl en ducce också med i början på filmen

Har för mig cruise wheelade med den där tio tons gjutjärnshojen, är det möglich med en sån gamal harv?! Jag menar har den några hästar så är dom väl stendöa om man järmför med den vikten. Fast man har ju sett värre, tex wheelande guldvingar :3freak

DP skrev:
Maverick_ou812 in da house:
Top Gun frågan var ju inte så svår.

Tydligen så var den svårare för han åkte Kawasaki GPZ R 750.....

406.jpg

Finns massor av info om bilar & hojar i filmer här: www.imcdb.org

DP says: Har en gång för länge sedan byggt en hoj som blev "Movie Star"....

Precis vad jag också hade för mig. Hade en polare som var heltänd på den filmen och även hojen, tyvärr för honom men tur för mig så hittade han ingen 750 att köpa så det fick bli en 900.

Last edited:
Maverick_ou812 skrev:
Om man nu ska tro på allt som finns på internet (själv tror jag fortfarande det var en Gpz 900 i Top Gun :hihi ) så var det en ZZR 400 i Kill Bill

http://www.imcdb.org/vehicle_7347-Kawasaki-ZZR-400.html

Intressant, flera andra källor säger zzr-250, av 04 års modell. En modell som bara ska finnas i Japan.

Har även hört zx-2-r men det är väl något namn på zzr-250 från andra sidan atlanten..

Linusp3 skrev:
Som sagt i rubriken... I Top Gun kör Tom Cruise en Kawaddå förnått? Filmen är från -86 men inte hans hojj. Så vilken modell och från vilket år kör han?

Fortsätt gärna tråden med vilka hojjar som uppträder i andra klassiska filmer.

Liten modifiering av tråden...

Vilken hoj kan man skymta lite snabbt i Black eyed peas video: My humps??

Kom och tänka på filmen "Fled" med Laurence Fishburne och Stephen Baldwin.
Har för mig att dom glider om kring på 2 Duccar 969:or på slutet...

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP