Top Gear program fast för MC?

Buzz

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
thumper
Finns det nått liknande program som Top Gear fast för MC istället? eller bättre än Top Gear tillomed :)

Helst med lite inslag med äldre motorcyklar.

Buzz skrev:
Finns det nått liknande program som Top Gear fast för MC istället? eller bättre än Top Gear tillomed :)

Helst med lite inslag med äldre motorcyklar.
jao d gör d, hmm vad heter dom..
fastbike tror jag.. går iofs inte på tv men dom har gjort några
sköna filmer, sök i sporthoj hubben.

På Discovery har de ett program som heter Petrolheads som behandlar motorcyklar av alla årgångar, märken och användningsområden. Kanske inte de hetaste programledarna men lite småtrevligt att sitta och titta på. Jag kommer inte ihåg när det går men det är bara att kolla i tidningen eller internet

Japp Petrol heads är riktigt roligt att titta på. Lite Discovery över det hela (Helt rätt, med tanke på kanalen). De har i varje program en "roadtest" av äldre hojar. Allt ifrån 1910 talare fram till när CBR kom.

Vanliga testerna är rätt bra. Har sett allt från motard-race till sporthojar på bana och körteknik. Mer informativt än ren nöjestittning..

don_tomazo skrev:
Top Gear, dom hyllar ju bara Aston Martin. Dom är insnöade!

Ja, och inte så lite heller!
Aston Martin, Jaguar och allt annat som går att få i "British racing green". :kocko
Börjar bli lite less på det.

Begagnat-testet förra veckan, när dom körde Volvo 760 var iofs rätt kul att se. :)

Lugn o fin nu !

Top Gear gjorde iaf ett program där man körde en R1 -04 mot en Porsche Carrera på Brands Hatch för att se vilken som tog sig runt fortast !

Porschen vann med 0,5 sek !

Hojen kördes av en trefaldig brittisk superbikemästare och bilen av en BTCC-förare.

Anledningen till vinsten var att bilen har 4 hjul (för er som inte visste det) och därför har mer gummi i backen = bättre bromsförmåga samt högre kurvhastighet.

Visst e Top Gear lite insnöade ibland... men man ska inte såga allt dom gör,

Webspy skrev:

Nej, nåt rätt gör dom nog, eftersom man fortsätter titta på det. R1 vs Porsche RS-reportaget var rätt kul, men synd att Porschen vann. :brinnerup

Webspy skrev:
Lugn o fin nu !

Top Gear gjorde iaf ett program där man körde en R1 -04 mot en Porsche Carrera på Brands Hatch för att se vilken som tog sig runt fortast !

Porschen vann med 0,5 sek !

Hojen kördes av en trefaldig brittisk superbikemästare och bilen av en BTCC-förare.

Anledningen till vinsten var att bilen har 4 hjul (för er som inte visste det) och därför har mer gummi i backen = bättre bromsförmåga samt högre kurvhastighet.

Fanns ju en med en Ducce mot en annan sportbil, har för mig att det var Corvette. Corvetten fick spö !

Hur hittar man när det där "Petrol Head" går på discovery då?
Är sugen på att se det men hittar ju inte när det går... =((

H4 skrev:
Fanns ju en med en Ducce mot en annan sportbil, har för mig att det var Corvette. Corvetten fick spö !
Va det inte en lamborghini gallardo alt. murchilago...? (reserverar mig för stavningar.)
Har för mig det va en fyrhjulskraffsare, dessutom...

NSR_Martin skrev:
Va det inte en lamborghini gallardo alt. murchilago...? (reserverar mig för stavningar.)
Har för mig det va en fyrhjulskraffsare, dessutom...

Stämmer, var Murcielago... nu minns jag.

H4 skrev:
Vad heter filnamnet? Vart kan man tanka ner det?

http://gear.viper007bond.com/downloads.php?display=51

En torrent med hela Fifth Gear (inte Top Gear) avsnittet. Notera att Tiff (som vanligt) driftar även när han kör det snabba varvet.

Om en snabb bil eller MC är snabbast torde för övrigt bansträckningen avgöra. I Top Gears test så körde de dessutom samtidigt, vilket gav intrycket av att MC-föraren inte riktigt vågade ge järnet (och riskera att få bilen i sidan).

/Y

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...