Top Gear igårkväll

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Såg ni det? Dom var ute och lekte med quads bl.a på en äng. Men roligast var dock när dom körde några buggys, den ena hade en 600cc skotermotor och verkade gå riktigt bra, men den andra hade en 900cc tyckte han sade fireblade motor, vet int eom jag hörde rätt eller om det är något jag drömt...
Ingen som har lite länkar till dessa två maskiner så man kan få kika lite mer på dom? Dom verkade ju grymt roliga!!!
0-100km/h på 3sek gjorde den där med 900cc motorn på sade han...

Edit: Hittade den med skotermotorn på: http://www.drakart.com Formula Cross hette den visst. Någon som kommer ihåg vad den andra modellen hette?

Edit 2: Dom hade visst en fräck liten 2-sitsig buggy där också, med hayabusa motor på... Intimidator hette den.

Last edited:
jo, det var fireblademaskin i den andra!

Jag dreglade precis hela tiden!! Såg kul ut, minst sagt!

HenRRik skrev:
jo, det var fireblademaskin i den andra!

Jag dreglade precis hela tiden!! Såg kul ut, minst sagt!

Mmmm, minst sagt, synd att dom var så jävla dyra bara :/. Dom där Drakart hade ju en ensitsig buggy också, 190hk med chip och slipon stod det... Det räcker nog till i en sådan där rackare. Fasiken vad kul att vara ute och åka efter skogsbilvägar och annat ;)

RoLLER skrev:
Jag hörde också "Fireblade".

Du kunde väl ha lagt namnet på minnet istället för motorn då :fatta! . Det gjorde ju jag! Nu är vi tre stycken med onödig information om motorn och vi vet inte vart vi ska vända oss för att få reda på tillverkaren av buggyn :huvet

Hinkas skrev:
Tack ska du ha, 150papp för en racingmodell ungefär, det blir väl 200+ då innan den hamnat i sverige. Neh, då får man nog bygga en själv istället :tummenupp

köp en kinabuggy för ~30k och en skrotat 900 sporthoj :)

Hinkas skrev:
Hmmm, det låter ju spännande... Du har ingen länk till en sådan också?
Det är en här på Sporthoj som håller på och bygga en. KristianAE86 har jag för mig han heter. Han la upp en tråd med en massa bilder för ett par dagar sedan.

Esquire skrev:
Det är en här på Sporthoj som håller på och bygga en. KristianAE86 har jag för mig han heter. Han la upp en tråd med en massa bilder för ett par dagar sedan.

Ja, den såg jag, den tillsammans med dom som visades på Top Gear gjorde mig grymt sugen på en sådan. Men just nu är jag inte sugen på någonting. Sitter med en dunderförkylning, lite feber och ont i halsen som sprider sig upp i näsan. Sov nyss middag 2h men är fortfarande lika trött. Så nu har jag varit vaken i 20min, nu ska jag gå ner och drömma vidare om buggysarna.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg