Top- eller Fifth Gear???

Vilket är bäst? Öppen Poll!!!

• Antal röstningar
    0

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
det blir nog en röd
Vad tycker ni?

Och sen undrar jag om nån vet varför Tiff Needell slutade på Top Gear?
Jag har hört Jeremy Clarkson säga att Tiff skulle ha kvaddat en fet bil och därmed fått sluta... kan det stämma?

Vidare undrar jag om det finns något mostvarande bra program för Mc - och var man laddar ner det?

sirSmokealot skrev:
Vad tycker ni?

Och sen undrar jag om nån vet varför Tiff Needell slutade på Top Gear?
Jag har hört Jeremy Clarkson säga att Tiff skulle ha kvaddat en fet bil och därmed fått sluta... kan det stämma?

Vidare undrar jag om det finns något mostvarande bra program för Mc - och var man laddar ner det?
Det går nog olika rykten om det där, vad jag hört så drog dom inte riktigt jämt efter programmet hade blivit "stort". Båda ville bli "huvud" personer i programmet

Motorjournalen. De andra är bara "brittiskt eller inget alls" program, men Tiff är underhållande att titta på.

Rasorblade skrev:
Tiff---var det "lille killen" ??

Tiff:
215px-Tiffneedell1.jpg

Jeremy:
celebgal_03_clarkson.jpg

Rasorblade skrev:
Tiff---var det "lille killen" ??

Nope. Tiff försvann från Top Gear för ett par år sedan. Tror den "lille killen" (Richard Hammond) kom in efter Tiff.

Saknade alternativet "båda". Tycker dom är jäkligt underhållande båda. Kanske inte världens mest konsumentinriktade program men då kan man titta på Plus istället :hihi

Hur kunde tiff få sluta? Han är ju den överlägset bästa. Han måste väl ha sagt upp sig antar jag?

John skrev:
Var finns alternativet då man kollar på bägge? :brynad
Man kollar ju naturligtvisst på bägge... men man har väl nån favorit...

Klart man kollar på båda... det finns juh inga bra motorprogram i Sverige... Möjligen Mera Motor... men de verkar så dryga...

Har de lagt ner Autobahn eller visar kanal 5 fortfarande det SKITET???

Fy faan vad de suger...

honkiie skrev:
Hur kunde tiff få sluta? Han är ju den överlägset bästa. Han måste väl ha sagt upp sig antar jag?

Som jag har förstått det, så fick han sparken för att han skulle ha kvaddat nån exklusiv bil...

Men när de båda var med (för ett par år sedan) Så upplevde jag det som om Tiff var huvudprogramledaren och Jeremy lite som sidekick... vet inte...

Jag tyckte innan att Tiff var bäst, men Jeremy har ju bara gått från klarhet till klarhet...

De är båda två riktigt bra!

Men jag tycker att Top Gear är sneppet bättre...

Jeremy, mannen som utalat i TV att motorcyklister borde bli skjutna i huvudet bl a.

Top Gear Top Gear Top Gear Top Gear Top Gear Top Gear Top Gear...

Finns ingen bättre motorshow i världen. Allt finns, äkta torr brittisk humor, bra arrangerad gästintervju, fetaste bilarna testas, roliga utmaningar, väldigt snyggt filmat, osv osv.

Fifth Gear kommer inte i närheten. Tiff är en jäkel bakom ratten, men det är inget bra producerat program.

Meissner skrev:
Top Gear Top Gear Top Gear Top Gear Top Gear Top Gear Top Gear...

Finns ingen bättre motorshow i världen. Allt finns, äkta torr brittisk humor, bra arrangerad gästintervju, fetaste bilarna testas, roliga utmaningar, väldigt snyggt filmat, osv osv.

Fifth Gear kommer inte i närheten. Tiff är en jäkel bakom ratten, men det är inget bra producerat program.

Sant, sant...

Top Gear är väl bra på sitt sätt, men har tröttnat på programledarna som mest verkar tävla i vem som kan dra till med den klurigaste förolämpningen. Nä Fifth Gear har blivit min favoritmotorshow. Mer fokusering på bilarna istället för programledarnas 'fyndigheter' :tummenupp

Top Gear är mest underhållning, och väldigt bra sådan. Men det enda dom gör är ju att sladda runt med ferarris p åett gammal flygfält, det krävs liksom lite mer än det för att testa en bil...
Fifth Gear är ju lite mer seriöst program. Tiff är duktig och har hållt på mycket med racing. Där testas ju åtminstonde bilarna på gata och folk vet vad dom snackar om när det gäller det tekniska.

Mera motor och autobahn är bara skit. En gåta att de fick sända mer än ett avsnitt vardera.
Motorjournalen är en fullpoängare!

Jag har faktiskt aldrig sett eller hört talas om "Fifth Gear", Top Gear har jag självklart sett och jag gillar det programmet,
man saknar ju lite motorcyklar men det kan man ändå glömma med Jeremys inställning till dom :hihi

Som Slurken sa, Motorjournalen är det bästa svenska motorprogrammet jag någonsin har sett,
Mera motor och Autobahn?

Mera motor ger iallafall ett seriöst intryck om man bortser från gubbarna som
mest verkar vilja sätta sig i volvon och åka hem igen helt utan motorintresse.

Autobahn, behöver jag säga något?
sämsta skiten jag någonsin har sett, vem fan bryr sig om vad Petter och "Han där"
har och säga om bilar, och programmet är ju bara skit överhuvudtaget.

Är det någon som vet varför Motorjournalen slutade sändas och varför
Peter och Joppe gör "Radical & Co" nu istället?

Jag och många andra missade ju inte ett enda avsnitt av Motorjournalen.

Lägger min röst på Top Gear! Riktigt bra program.. gillar alla 3 program ledarna...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg