tool - 10000 days

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Hela skivan finns nu att ladda hem. Har inte nött den nog mycket än för att ge ett utlåtande om hela skivan. Låter riktigt bra än så länge men tool är nånting man måste ge tid, efter 20-30 genomlyssningar så brukar man uppskatta det ännu mer. Har lyssnat på titelspåret på repeat sen i söndags när den släpptes och den har växt otroligt mycket. Tool är troligtvis det absolut bästa nutidens "hårdrock/metal" har att erbjuda. Längtar mer till roskilde nu.

När kan man köpa den då?

Den tror jag nästan jag får kolla upp, jag har en svart CD med Tool nånstans som vad jag minns var bra, lät lite som Queensryche möter Nu-metal eller något sånt..

TOOL är bäst. Ska köpa skivan när den kommer i maj. Ser fram emot det!

Chris Ash skrev:
2099333 När kan man köpa den då?

Den tror jag nästan jag får kolla upp, jag har en svart CD med Tool nånstans som vad jag minns var bra, lät lite som Queensryche möter Nu-metal eller något sånt..
Du kommer älska TOOL! Kolla upp vilken skiva du har så ska jag fixa de andra åt dig - de är svinigt bra!
Nya skivan kommer i maj.

Gustav O skrev:
2099336 TOOL är bäst. Ska köpa skivan när den kommer i maj. Ser fram emot det!

Du kommer älska TOOL! Kolla upp vilken skiva du har så ska jag fixa de andra åt dig - de är svinigt bra!
Nya skivan kommer i maj.

Den heter Lateralus, jag tror jag ska ge den ett par spinn senare idag.

Chris Ash skrev:
2099357 Den heter Lateralus, jag tror jag ska ge den ett par spinn senare idag.
Det är den senaste skivan och ska lyssnas på ett flertal gånger, som den mesta riktigt bra musiken. En av mina absoluta favoritskivor alla kategorier.

Har bara lyssnat igenom skivan en gång än så länge, men den verkar rysligt bra. Slår den Lateralus är succén ett faktum.

Jag hörde ett annat band i samma veva som lät lite åt samma håll (nej det var inte A Perfect Circle), men jag har givetvis glömt vad de heter. Jag köpte aldrig plattan så ytterligare en botanisering i skivsamlingen hjälper inte. Det ploppar nog fram så småningom, borde iaf tilltala alla Tool-fans.

Chris Ash skrev:
2099333
Den tror jag nästan jag får kolla upp, jag har en svart CD med Tool nånstans som vad jag minns var bra,

Det måste vara Aenema. Grymt bra skiva. Köpte den i USA, där hade den ett coolt konvolut med hologram till skillnad från det sugiga svenska som enbart var svart men nån vit fläck i mitten..

Chris Ash skrev:
2099357 Den heter Lateralus, jag tror jag ska ge den ett par spinn senare idag.

Ojdå.. missade det messet... lyssna på Aenema.. Den är grym. Slår Lateralus i mina öron...

Chris Ash skrev:
2099333 När kan man köpa den då?

Du borde helt klart kolla upp tool. Både aenima och lateralus är klockrena mästerverk. Skulle beskriva dom som ett mindre töntigt Dream Theatre. Progressivt, tungt och vackert och inte bara en massa nördar som river loss solon i flera hundra toner per sekund. Vet inget band med skönare trummor är tool heller. Aenima, the grudge, stinkfist, lateralus, parabola är heta tips på låtar från de gamla skivorna men tool är som sagt rätt svåra att lyssna på, låt det ta några vändor.

edit: nya skivan ska släppas andra Maj.

Last edited:
korvgubbe skrev:
2099659 Det måste vara Aenema. Grymt bra skiva. Köpte den i USA, där hade den ett coolt konvolut med hologram till skillnad från det sugiga svenska som enbart var svart men nån vit fläck i mitten..

Det "coolare" omslaget kom i bergänsad upplaga & fanns även att få tag på i Sverige.

Har inte hört nya skivan än men ser verkligen fram emot det. Tyvärr missar jag dom i Roskilde då jag inte har råd att åka dit med deras hutlösa biljettpriser. Ska dock försöka se dom på annat håll. Klart ett utav de bättre livebanden jag sett. Såg dom 2 ggr 2001, först på Hultfred där dom tillsammans med dom flesta andra fick pissljud. Annat va det på Roskilde. Lätt en av de två bästa live framträdande jag sett :yoparty

"The Pot" på den nya plattan tycker jag är ett av de bättre spåren. Men, som sagt man får väl lyssna in sig än mer...

Nu har jag köpt skivan och den lovar mer än vad den ger vid en första lyssning. Som vanligt med TOOL så kan man ana storheten men den tar en stund att locka fram. Underbart! Som vanligt är omslaget suveränt snyggt/orginellt/flummigt/konstnärligt. :yoparty

Metaltown

Någon som tänkt gå och se Tool när de spelar i Gtb? 7 Juli..

"Metaltown" 7 Juli i Frihamnen
Tool
Mötorhead
Opeth
Danko Jones
m.fl.

korvgubbe skrev:
2138416 Någon som tänkt gå och se Tool när de spelar i Gtb? 7 Juli..

"Metaltown" 7 Juli i Frihamnen
Tool
Mötorhead
Opeth
Danko Jones
m.fl.
Troligen inte eftersom man måste stå ut med en massa BÖS!

Underbar!!

Är inne på 11:e eller 12:e lyssningen, det här är galet bra. The Pot måste vara den groovigaste låten Tool nånsin gjort.

Omslaget är verkligen sjukt coolt. Finns hur mycket detaljer som helst. Passar som vanligt musiken som handen i handsken.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back