Tony Gripen!

jag körde slingerbulten igår, trots rymlingarna. skulle det inte gå, eller? vilket larv.

Precis. Det är då man ska passa på att köra fort för farbror blå har hela sin uppmärksamhet på nåt helt annat. I detta fallet rymmarna då.

Det hade ju varit en bra flyktplan annars, direkt från flyktbilen till slingerbulten, lura i en buske tills första hojen kommer, kapa den, köra på sub 5 minuter, etc etc..

-Jag vet, vi rymmer!
-Vad ska vi göra när vi är ute då?
-Vet inte. Jo, förresten, vi sätter oss under en gran och trycker några dagar utan mat.
-Bra idé, det gör vi!

/A

faan då, tycker han skulle få va ute å springa lite så man har nåt å följa på nyheterna.. men sopan torskade juh direkt!! :kocko

Enligt mina källor (tillförlitliga eller ej) så klassas själva rymningen i sig som permission. Det ges alltså inget extra straff för det.
Bra lr Anus?

Mattias skrev:
Hur många grova brottslingar som rymt har aldrig gripits igen?
Jag läste i DN i dag (eller igår) att den enda rymling av kaliber som hållt sig borta mer än ett år är Stig Bergling (som väl fick en fristad i Ryssland och Libanon har jag för mig), alla andra har fångats in efter några månader som mest.

heinz_p skrev:
Enligt mina källor (tillförlitliga eller ej) så klassas själva rymningen i sig som permission. Det ges alltså inget extra straff för det.
Bra lr Anus?

Jo, så äre nog.
Olovlig permission kanske det heter.
Men nu gjorde de sig skyldiga till en massa andra brott när de rymde, så de kommer nog inte ut tidigare.

Men jag tror själva rymningen var just idén med det hela. Ett par dagar under fri himmel kan nog vara värt en del om man nu ska sitta inlåst i några år.

sgtpepper skrev:
Jag läste i DN i dag (eller igår) att den enda rymling av kaliber som hållt sig borta mer än ett år är Stig Bergling (som väl fick en fristad i Ryssland och Libanon har jag för mig), alla andra har fångats in efter några månader som mest.
Ja, Stickan! Han bodde granne med mig i Rinkeby när han stack. Genom mitt garage, minsann.

Mattias skrev:
Det kanske krävs en kriminellt korkad hjärna för att försöka rymma från ett fängelse? Hur många grova brottslingar som rymt har aldrig gripits igen? Antingen är det skitsmart att inte rymma längre än att man kan promenera tillbaka, eller så är de precis lika dumma som man kan tro.

Hoffa klarade sig! :fyllisar

nej, det var bättre förr när vi hade Ursut. Det kallar jag rymning, att svälta sig och samla på sig små smörpaket för att sedan kleta in sig och glida genom ett 15 cm högt fönster och efter det låg han i ett vägdike och väntade, helt naken med smör på :hihi

Tysken skrev:
Hoffa klarade sig! :fyllisar
Jimmy Hoffa? Han var ju varken svensk eller på rymmen från fängelse, sen tror jag inte att han "klarade sig", snarare tvärt om, han ligger nog nedgrävd någonstans.. :)

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...