Toningssprayen skall bort

(BC) storebror

Högljudd!
Gick med
4 May 2004
Hoj
Ducati Monster 1000ie
Tjena!

Jag har köpt en hoj där den tidigare ägaren har sprayat baklyktan med tonings spray. Detta slog självklart besiktningsmännen ner på så en ombesiktning väntas. Vad är bästa sättet att ta bort sprayen med. Går det? eller måste jag lägga 500 spänn på en ny lykta?

Jag skulle föreslå fint sandpapper för att plocka bort färgen. Sen ännu finare sandpapper för at tjämna till och sedan en stund med autosol för att få det hyfsat blankt. Gå sen på med en finare rubbing och det blir super :tummenupp

Lite OT, men varför varför varför tonar man baklyktan?!?! :va Verkar vara en smula självdestruktivt :).

Jag fick bort mitt med något lösningsmedel. Kolla med aceton på någon del som ej är synlig så att den inte löser upp plasten. Det löser säkert färgen.

TomTroll skrev:
Jag fick bort mitt med något lösningsmedel. Kolla med aceton på någon del som ej är synlig så att den inte löser upp plasten. Det löser säkert färgen.

om du kommer förbi väsby så kan du få borttagnings medel av mig.
speciellt anpassat för toningsspray på lyktor
Mvh
Krister

Åk förbi någon firma som säljer stylingtillbehör till bilar, m.m.
Om de har toningsspray så brukar de ha ett speciellt borttagningsmedel för detta.
Bör kosta max. 100:-

(BC) storebror skrev:
Tjena!

Jag har köpt en hoj där den tidigare ägaren har sprayat baklyktan med tonings spray. Detta slog självklart besiktningsmännen ner på så en ombesiktning väntas. Vad är bästa sättet att ta bort sprayen med. Går det? eller måste jag lägga 500 spänn på en ny lykta?
du tar VÄLDIGT försiktigt o skrapar bort det med en sickel-märks inte att det har vart där
(lampan är ju väldigt blank plast på ytan så det är inga problem)

Tack allihop!

Tack allihop för hjälpen. Jag ska använda mig av era förslag i helgen så skriver jag sen hur det gick!

streetfighter1 skrev:
Åk förbi någon firma som säljer stylingtillbehör till bilar, m.m.
Om de har toningsspray så brukar de ha ett speciellt borttagningsmedel för detta.
Bör kosta max. 100:-

Precis :tummenupp

lacknafta? thinner? om plasten håller... men e du snabb med trasan så brukar det gå fint..

(BC) storebror skrev:
Tack allihop för hjälpen. Jag ska använda mig av era förslag i helgen så skriver jag sen hur det gick!

Använd slivertejp och dra bort färgen går på 5min......

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman