Toningsspray på klart visir.

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Hoj
En STOR plastraket.
Någon som vet hur rökfärgad toningsspray för bakljus fungerar på ett klart visir.Ska man spraya in eller utsidan när jag vill ha en mörkare variant.Hjälmen ifråga är en Italiensk tillverkad US-Airforce mc hjälm som enbart såldes med klart visir.Har redan en annan hjälm med helsvart visir som jag ser bra igenom.

Skulle jag inte försöka, kommer bli apelsinmönstrat tror jag. Lägg på toningsfilm ist för spray om något.

Det kommer INTE att funka. Jag provade i min ungdom något liknande på en kåpa jag ville ha rökfärgad och det blev en total flopp som jag fick ägna en bra stund åt att slipa/polera bort.

Prova solglasögon.

Är det en blauerhjälm du har så finns visir hos rydergren racing.. Blauer air force one är nämligen samma hjälm som gamla "Premier Avenger" och tillverkad av Premier för blauer.

Jag har provat att tona kåpglas med toningsspray , jag fick det väldigt ojämt än hur jag gjorde
Jag gör inte om det :tummenupp

Tonspray funkar bara för bakljus och liknande där man inte ser det kassa resultatet. Det finns dock firmor som kan tona kåpglaset åt dig för ganska mycket pengar. Reultatet blir suveränt. Annars funkar toningsfilm hyfsat även på visir om man lämnar sista millimetern på visiret otonat. Annars flikar det sig bara.

Toningsspray är inte till för delar som du ska titta igenom, du skulle bara få det suddigt eller störande för ögonen.

*/ ?>
Back