tonade kåp glaset. kanske dumt

Kazu

99RiderZ
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
Ducati s4a -01, husaberg 650 -05
tonade kåp glaset idag med spray. råkade bli lite mycket och är nu kol svart. går icke att se igenom. fins det någe medel att ta bort sprayen med utan att förstöra plasten? fast å andra sidan hur ofta tittar man igenom rutan? har för mig att jag aldrig brukar göra det, utan att jag alltid har ögonen över glaset.. hur gör ni? det blev iaffal jävligt läckert :tungan

Jag tycker det kan kännas fräckt att krypa ner bakom glaset ibland. Mitt är dock grönt och ganska bubbelformat vilket gör att världen ser väldigt konstig ut lixom. :rolleyes:

Jag har kolfiber ruta flyter bra ihop med övriga hojjen

man kikar inte igenom så ofta.
jag har ett högt glas till min cbr som e toksvart.

annars om du vill ha bort så gå in på en färghandel(viken som helst) o säg att du vill ha färgborttagningsmedel o de ska inte ta bort plast :hihi

Vi testade idag på min gammla original ruta.
Funkade inte att duscha ut i toning. eller jo det funkade men såg skit ut, då plasten var gammal å ful (spröd) så den blev kornnig i plasten då man tittade i ljus.

Så det slutade med att vi gjorde den blanksvart, sen polerade vi utsidan.
Jag tittar aldrig genom den endå.

Jag gjorde det på min gamla Retta,typ såndär bakljusfärg använde jag.Jag upptäckte också att det blev kolsvart,allra snyggast var det när ljuset kom på,så man såg hur mer mörkt det va på vissa ställen :3freak Men ialf så försökte jag med en mängd olika färgborttagningsmedel,men det funkade skitdåligt,troligtvis för att jag hade sprayat på ett Jävla lager...Men till slut så tog tålamodet slut och jag gick på dom tunga grejerna..Aceton....färgen gick bort plättlätt,likaså kåpglaset :3freak :hihi Men ett nytt orginalkåpglas kostar "bara" 1200:- till en R1a på duells,läropengar kallar jag det för hehe

När jag tog bort min toningsspray på mina baklycktor på bilen använde jag tinner som jag köpt på feltema. hälde det på en trasa och vadade på yttan sen blev det som apelsinskal och reste sig från yttan. rullade av det med fingrarna. OBs vet inte om kåpglaset tar skada av tinner men lycktorna blev något blecka men det kompenserade jag med litte rubbing och vax.

När jag tog bort min toningsspray på mina baklycktor på bilen använde jag tinner som jag köpt på feltema. hällde det på en trasa och vadade på ytan sen blev det som apelsinskal och reste sig från ytan. rullade av det med fingrarna. OBS! vet inte om kåpglaset tar skada av tinner men lyktorna blev något bleka men det kompenserade jag med lite rubbing och vax.

Kazu skrev:
tonade kåp glaset idag med spray. råkade bli lite mycket och är nu kol svart. går icke att se igenom. fins det någe medel att ta bort sprayen med utan att förstöra plasten? fast å andra sidan hur ofta tittar man igenom rutan? har för mig att jag aldrig brukar göra det, utan att jag alltid har ögonen över glaset.. hur gör ni? det blev iaffal jävligt läckert :tungan
Thinner och aceton är nog inte så bra.
Prova med ett färgbortagningsmedel, om du har något gammalt visir
eller annat plexiglas att prova på först.

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats