Tona visir med vanlig solfilm för bilrutor??

jojon80

grussprut is da shit!!!
Gick med
8 Jul 2005
Ort
Hudiksvall
Hoj
ja 4 stycken!!!
Har sökt och inte riktigt hittat ngn info om huruvida det går att tona visir med vanlig solfilm för bilrutor. Är det helt omöjligt eller är det värt att gå och köpa en rulle och pröva?

Vet att touringbutiken säljer färdiga "remsor". Men går det inte lika gärna att fixa själv från en rulle vanlig solfilm?


klart att jag ska ha tonat visir. Ninja som jag kör och allting.. Måste ju maskera mej ffs. :hihi

måste jag köpa ett nytt till min shoei raid??
 
Klart att allt går med lite vilja. Men hur blir det ekonomiskt jämfört mot att köpa ett nytt visir?
 
Har jag gjort en gång på 125cc-tiden när det inte fanns mörkt visir till den hjälmen jag hade.... blev helt ok men givetvis inte bättre än ett riktigt.
 
jojon80 skrev:
2338511 Har sökt och inte riktigt hittat ngn info om huruvida det går att tona visir med vanlig solfilm för bilrutor. Är det helt omöjligt eller är det värt att gå och köpa en rulle och pröva?

Vet att touringbutiken säljer färdiga "remsor". Men går det inte lika gärna att fixa själv från en rulle vanlig solfilm?


måste jag köpa ett nytt till min shoei raid??

Visst går det sätt filmen på insidan se till att du får tag på riktig film.
Men ja skulle nog råda dej att köpa ett mörkt visir ca 400 kr.:tummenupp
//Robin.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top