Tona glaskåpan själv? Har någon provat? Hur blir det?

Kristijan

Medlem
Gick med
30 Aug 2005
Hoj
SV650S K4 Såld! Yamaha R6 -02 utagen -03 Såld - Nuvarande hoj Yamaha YZF-R1 -98
Tänkte köpa sån trasparent sprayfärg och tona blinkisarna till svart o sen tänkte jag ge mig på att tona glaskåpan svart med, den orginala som då redan sitter på hojen. Vet inte om jag vågar ge mig in på det hela.
Det är jo bara att demontera den o lacka jo....Eller?
Har någon tonat själv eller? och hur blir det?

Blinkisarna går nog lätt, har gjort det förr men just glaskåpan där är jag lite osäker på.

Tacksam för svar
MVH / Kristijan

jag har sprayat min kåpa på min förra hoj o det blev helt ok. Såg bra ut från 2 m och längre, vid en närmare syning så var det inte så lusande då alla ev. småsprockor förstärks lite. Men som sagt, helt ok.

Skulle jag göra om det så skulle jag använda en klisterfilm istället. Finns på mekonomen tror jag, annars har säkert någon reklamare en sådan. Då "förstör" man ju inte orginalglaset heller.

Sprajade du din kåpa med sån trasparent färg för glas? Och för bakljus, blinkers o sånt?...Den lacken ska ju inte spricka.

Funderade med på solfilm ja också, men fick höra att om det kommer vatten på kanterna så kommer den ändå börja gå bort. Så jag ska nog demontera kåpan och lacka den. Har du några tips angående det hela?

MVH / Kristijan

har du provat om du ser ut genom rutan ens..gjorde jag inte på min gammla cbr så jag tog en svart plastfärg o lacka på insidan..vart toksnyggt.

Kristijan skrev:
2182242 Sprajade du din kåpa med sån trasparent färg för glas? Och för bakljus, blinkers o sånt?...Den lacken ska ju inte spricka.

Funderade med på solfilm ja också, men fick höra att om det kommer vatten på kanterna så kommer den ändå börja gå bort. Så jag ska nog demontera kåpan och lacka den. Har du några tips angående det hela?

MVH / Kristijan
Sätt lite genomskinlig nagelack på kanterna så håller det.

Har provat med blinkerstoning på insidan (undersidan) av glaset men blev inte nöjd eftersom det såg ojämt ut där man såg igenom.
På blinkers och bakljusglas ser man inte igenom på samma sätt...det slutade med att jag sprayade utsidan av glaset mattsvart och fick en mycket bättre look, tycker jag i alla fall...:

Windscreen.JPG

Finns lite mer om hojen här, hojen som dessutom är till salu...:

http://web.telia.com/~u41816991/

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...