tomgångsproblem - nsr

SolitudE skrev:
Men det är ändå inte bra klös i vilken 125:a man än har, därför kan man ha en med lite mindre effekt men som troligvis håller mycket längre.

Just my 78 cents.

EDIT: Väghållningen i en RS kan knappast någon här använda fullt ut ändå. Så åter igen, NSR:en ligger inte långt efter RS:en men man kan fortfarande inte använda väghållningen fullt ut.
Jag tror fortfarande att Majoriteten tycker att Rs 125:an är snyggare för annars hade man väl inte köpt det? Sen undrar jag bara varför det e så mycke snack om att dom håller så kort, Rotax gör mycket bra motorer ( nu tänker säkert många hur Italienskt skit kan vara bra, men faktum är att Rotax kommer från Österrike! )
 
Padde skrev:
Vad säger ni för nåt? Jämför ni med en 1000 kubikare eller vad? Ni får tycka PRECIS som ni vill men kom inte och säg att Nsren är snyggare med sina fula Framgafflar? (Inte äns upp-side-down, skäms på er som kallar den racinghoj)
 
Snubbben skrev:
Vad säger ni för nåt? Jämför ni med en 1000 kubikare eller vad? Ni får tycka PRECIS som ni vill men kom inte och säg att Nsren är snyggare med sina fula Framgafflar? (Inte äns upp-side-down, skäms på er som kallar den racinghoj)

Första som tog till sig.

:rofl

EDIT: Oj, nu glömde jag din fråga, Självklart tycker jag NSR är snyggare, Kunde haft en RS i nyskick nu, men smaken är som baken. Efter mina tidigare erfarenheter av RS håller jag mig ifrån dom (Kolla under "hoj"). :)
 
Last edited:
Hmm, om du undrar behövs inte upsidedown-gaffel på häftiga sporthojar. Fireblade kom med det först -00 och säg inte att dom gamla var dåliga på bana!

Och förövrigt är RS FUL! Håller verkligen med er andra..


EDIT: Vem kallade NSR för racinghoj? :7peta
 
SolitudE skrev:
Hmm, om du undrar behövs inte upsidedown-gaffel på häftiga sporthojar. Fireblade kom med det först -00 och säg inte att dom gamla var dåliga på bana!

Och förövrigt är RS FUL! Håller verkligen med er andra..


EDIT: Vem kallade NSR för racinghoj? :7peta
Nej, jag har aldrig sagt att ni har kallat den så. Sa bara "skäms på er som kallar den racinghoj....". Det är säkert sant som du säger att dom inte kom före 00 och dom var inte dåliga... Men Uppsidedown e bättre eller hur? Och personligen tycker jag det är SÅÅÅÅÅÅ mycket snyggare med det....
 
Last edited:
Snubbben skrev:
Nej, jag har aldrig sagt att ni har kallat den så. Sa bara "skäms på er som kallar den racinghoj....". Det är säkert sant som du säger att dom inte kom före 00 och dom var inte dåliga... Men Uppsidedown e bättre eller hur? Och personligen tycker jag det är SÅÅÅÅÅÅ mycket snyggare med det....
upsidedown är snyggare JA men exempelvis på RGV när USD gaffel kom så var de många som bytte till STD gafflar för att dem var bättre än de nya USD på bana. Jag har vanliga gafflar på min 91a som har USD original.. frågan är vad det beror på.. kan ju vara klotad.
 
jag ska köpa delar och sätta ihop den sen när jag slutar jobbet..

nån som har några tips på vad man ska göra/int göra?
skulle vara lite snällt...
 
Jo, den nya RS:en är ful som stryk... som om den har smält därbak.
 
självklart så fattades de några skruv i beställningen, så jag måste vänta ett par veckor till!!! :huvet
 
jag har en rgf.
Överallt så står det att rs:en är den sportigaste 125:an bäst väghållning osv, fast min rgf går lika bra som rs:n fast iför sig så får man ju ändå nästan gås hud när man hör rs:en varvar ur :tungan
 
RS "Alex" skrev:
jag tror mer på tex tjuvluft:)

jag tror den drar tjuvluft jag ochså. efter som den går ju över 3000 rpm. men skruva lös tändstiftet och kolla, då ser du om den går snålt. då är det helt klart att den drar tjuvluft. det är min hypotes iallafall,
 
driverinblack skrev:
jag tror den drar tjuvluft jag ochså. efter som den går ju över 3000 rpm. men skruva lös tändstiftet och kolla, då ser du om den går snålt. då är det helt klart att den drar tjuvluft. det är min hypotes iallafall,

hmm... kan folk ta och läsa lite först innan dom svarar ... kolla på bilderna!!! (tror inte det är tjuvluft... :tungan)
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top