Tomgångsproblem kallstart FZR1000 -95a

Yamaha1000

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2005
Hoj
Yamaha FZR 1000 -95
Jag gjorde rent förgasarna förra vintern. Köpte några nya munstycken då dom som satt i var igensatta. Allt justerat enligt haynesbok.
Problemet är att hojjen inte går på tomgång vid kallstart utan att man måste hålla lite gas, jo full choke och jag varvar den lite så ställer den sig på ca2500rpm. Sänker jag choken ramlar tomgången ner på 500rpm. Läste att ventilspelet kan vara roten till det onda. Har inte gjort justering och vet inte exakt när det är gjort senast. Miltalet är också lite osäkert på hojjen mätaren står dock på ca 2100mil.
Tips mottages

Har precis samma problem på min YZF750. Nybytta stift. Uppmätta tändkablar. Haft den inlämnad för rengöring och justering av fuggarna. Inget hjälpte. Fick du någon ordning på det? Var det en ventiljustering som var medicinen? Hojjen drar ganska duktigt med olja så jag gissar att allt inte står helt rätt till med kolvringarna etc. även om modellen är känd för hög oljeförbrukning. Det borde dock inte vara orsaken till det här problemet, eller?

Hade liknande problem med min. Ville inte gå på alla cylindrarna när den var kall. Den gick bra när den var varm. Justerade ventilerna och problemet försvann.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt