Tomgångsproblem Husaberg

walste

Nu med Titan i kroppen
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
Mmm....
Min husa ligger kvar på lite högre varv ca 10-20 sekunder innan den går ner på tomgång, problemet kom efter att jag gick ner från 40 till 35 i lågfartsmunstycke.
och NEJ jag kommer inte att byta tillbaka till 40 eftersom den vart OTROLIGT lättstartad nu med 35, första eller andra kicken så är den igån.

nån som har nån idé vad det kan vara :va
 
Ring Ragnar på Lellesmc (018-156005). Jag hade samma problem på min 625:a men det fixade han.
Kommer tyvärr inte ihåg vad han gjorde...
 
walste skrev:
Dåligt justerad menar du....kan det vara så enkelt vore det ju underbart


Jag skulle vilja säga att det ÄR det tom.
Startade den bra innan och sen bytte du pilot och den startar inte. Det ÄR blandskruven förutsatt att den går bra i övrigt så att piloten (ens hyfsat) ligger rätt nu.
När du nån gång lyckas starta den så släpp ner den på tomgånmg utan choke och justera till du finner det läge där den verkar gå renast, tomgången brukar öka lite i detta läge men inte alltid. Sen justerar du om tomgången till ett lagom läge och provstartar igen. Jag vågar påstå att den sen kommer att starta om allt annat är ok vilket det borde vara om det enda du ändrat är piloten då den slutade att vara start-villig...
Är du osäker så ha med dig ett tränat öra när du ställer in fuggen.

Daniel...
 
ypvs skrev:
Jag skulle vilja säga att det ÄR det tom.
Startade den bra innan och sen bytte du pilot och den startar inte. Det ÄR blandskruven förutsatt att den går bra i övrigt så att piloten (ens hyfsat) ligger rätt nu.
När du nån gång lyckas starta den så släpp ner den på tomgånmg utan choke och justera till du finner det läge där den verkar gå renast, tomgången brukar öka lite i detta läge men inte alltid. Sen justerar du om tomgången till ett lagom läge och provstartar igen. Jag vågar påstå att den sen kommer att starta om allt annat är ok vilket det borde vara om det enda du ändrat är piloten då den slutade att vara start-villig...
Är du osäker så ha med dig ett tränat öra när du ställer in fuggen.

Daniel...

Tack för det...bara att försöka ställa in då :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top