tomgångsproblem honda crf 250X

RirkarD

Vem? jag?
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Honda crf 250X -06
Hade problem med att tomgången hängde upp sig och när den gick ner så svajade den väldigt, körde med original bestyckning lågfart 40 högfart 130, jag skruvade ut bränsleskruven 6 varv, orginal 2 varv då gick det bättre men inte helt bra då skruven nästan va helt urgängad. Bytte ist till 45 lågfart o samma problem o skruven 6 varv ut, borde inte det hjälpt med större eller måste jag byta till ännu större? Dom flesta klarar sig med 42 har jag läst, ska jag då behöva gå upp i 50-55?
Lite kladdigt blev det, men hoppas ni förstår problemet o om nån har en aning skulle jag va tacksam
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Låter nästan som att du har varmstarten utdragen.
 

RirkarD

Vem? jag?
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Honda crf 250X -06
Låter nästan som att du har varmstarten utdragen.

har kontrollerat den, har även haft isär och rengjort förgasaren utan framgång. Den verkar gå väldigt magert på tomgång, går inte utan choke på tomgång alls dom första 10 min. På choken går den fint.
Jag får bromsa ner motorn till tomgång med kopplingen när den väl blivit varm
 

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Lund
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
insugningsgummit omformas väldigt mycket när du kör. På min 570 ser det ut som det kortas och längs med säkert 1 cm(!). Så även om det ser fint ut kan det innehålla sprickor. Eller så kan det vara någon annanstans. =)
 

RirkarD

Vem? jag?
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Honda crf 250X -06
insugningsgummit omformas väldigt mycket när du kör. På min 570 ser det ut som det kortas och längs med säkert 1 cm(!). Så även om det ser fint ut kan det innehålla sprickor. Eller så kan det vara någon annanstans. =)

uptäckte igår att o-ringen som ska sitta på blandskuven fattas (om det nu ska va någon) men kan den lilla luft som komme igenom gängorna ställa till så mkt?
Ska köpa lite startgas o spreja där o se vad som händer. Plocka dit en o-ring med o testa i helgen, vore gött om det va så enkelt
 

Hoopsan_84

Dra kuken i Gruset
Gick med
31 Mar 2007
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 525 EXC
mät. jag har inga värden i huvet men dom ska närmaste honda åf kunna skaka fram.. sen är det bara ohm mäta.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top